Gå til innhold
Arkivverket

[#80416] Nesset i Romsdalen - Bygdebokoppslag for gardane Bogge indre og Bakkeengen?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg syner til tema #52689 der det syner seg at Peder Jacobson, son av gardbrukar Jacob Wangensteen Pederson (1802-1884) og kona Kari Eriksdotter (1801-1892) på Engen, Bakken i Nesset, fødd i Hafslo 14.3.1830, gifte seg i Kristiansund 24.1.1869 med:Berit Iversdotter frå Bogge indre i Nesset, fødd i Nesset 5.1.1833 ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16038&idx_id=16038&uid=ny&idx_side=-7>Lenke). Ho syner seg vera dotter av gardbrukar Iver Andersson og kona Berit Eriksdotter som framleis i 1865 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Berit Iversdatter flyttet i alle fall fra Nesset i november 1868 – men dette har du vel fra før.... Møre og Romsdal fylke, Eresfjord (Sira) i Nesset, Ministerialbok nr. 552A01 (1845-1879), Inn- og utflyttede 1867-1869, side 294. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6426&idx_id=6426&uid=ny&idx_side=-229>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her finner jeg sønnen Petter Jacob blant døpte i Kristiansund 1870 – ser ut som han ble født 11. desember 1869 – se nr. 29 - Møre og Romsdal fylke, Kristiansund, Ministerialbok nr. 572D01 (1866-1872), Fødte og døpte 1866-1872, side 51. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for spennande innlegg! Eg las sjølv gjennnom mestedelen av fødde i Kristiansund for 1869 og 1870, men eg fann ikkje Petter Jacob! No har eg leitt gjennom 1872, men eg kan ikkje sjå fleire born...Konfirmantar for Kristiansund finn eg ikkje...Kvar i all verdi vart det av denne huslyden...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

No har eg òg funne eldste barnet etter Peder Jacobson og Berit Iversdotter: Karen Rumohr, fødd i Nesset (Rød) 25.6.1861 (Lenke).Eg vonar framleis på at bygdeboki for Nesset kan ha meir å fortelja om denne huslyden...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men så ser det ut som Karen heter Karen Knudsdatter - se dåpen til Sigurd Emil. Det står antakelig Ulseth på faren hans - Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A14 (1880-1897), Fødte og døpte 1895, side 299. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6420&idx_id=6420&uid=ny&idx_side=-129>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg tak til Anne og Grethe for spennande og nyttige innlegg!Du Anne har klart funne dødsfallet hans Peder i Kristiansund, og ogso at enkja hans framleis budde der i 1875.Om det er dotteri Karen som var gift Ulseth, kan vera noko tvilsamt etter di farsnamnet hennar finst nemnt som Knutsdotter. Den lyt eg ''tyggja'' litt på...Elles er problemet nesten løyst; om berre dødsfallet hennar Berit kunne finnast...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Det står ikke noe om hvor det ble av Peder etter at han flyttet til Kristiansund, men jeg skriver av det som står om familien i Nesset I s 184.'Jakop Pederson Brudeli kjøpte bruket (Engen) for 200 spd. Jakop Pederson var fødd i 1804 i Dovre, men da han flytta inn i Nesset, kom han frå Grytten. Tradisjonen i familien går ut på at han skulle vera frå Lærdal i Sogn. Forklaringa på dette må vel vera at han har vore der ei tid. Det blir elles fortalt om Jakop at han var både klok og djerv. I 1859-60 førte han sak mot eigaren av hovudbruket om hamnerett. Han førte saka sjølv, og etter lang sak som er på 58 fullskrivne sider, fikk han retten sin medhald.Kona hans heitte Kari Eriksddotter og var fødd 1813 i Hafslo. Dei hadde desse borna, som var fødde før dei kom til Nesset:1. Ragnhild, f 1833. Gift med Kristen Jonson, f 1830 i Dovre.2. Synnøve, f 1834. Ho var trulova med Iver Olson, Brukaren på br. nr. 1 under Åfløy. Det vart inga gifting av det, og det blir sagt at ho var litt 'rar' etter dette. Familien bygde ei stue til henne nede ved vegen, der strikka og spann ho. Synnøve døydde i 1910.3. Peder, f 1835. I 1868 hadde han dottera Karen med Brit I. Bugge. Same året flytta han til Kristiansund.4. Gjertrud, f 1840. Ho flytta til Tingvoll i 1869.Kari Eriksdotter døydde i 1892.Kristen Jonson fikk skjøte på bruket av verfaren den 17/10 1865. Kristen og Ragnhild hadde desse borna:1. Karl Johan, f 1866. Gift med Kari Olsdotter Reitan. Dei hadde bruksnr. 2 under Reitan.2. Jakop. f 1870. Gift med Gjertrud Anna Andersdotter Rød, f 1874.'Det står vel en side til i boka . Bl.a. har Jakob 6 barn, og mannen til yngste dattera, Gunvor, f 2/5 1908, Aslak Olsen Gussiås (ble bl.a. ordfører i Nesset) får skjøte på bruket i 1958. Aslak og Gunvor har 3 barn.Om Berit Iversdatter er det ikke andre opplysninger under Bugge (Gammelgjerdet, br.nr. 9) s 129 enn at hun er fødd 5/1 1833 og at 'ho var ugift og budde heime i 1865.'Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Osvald for spennande opplysningar! Det er jo litt leitt at ikkje bygdeboki fortel noko meir om lagnadane til desse huslydene, so då vert det vel til at me lyt leita i kyrkjebøkene i Kristiansund, dei som er att av dei, om me kan finna dødsfallet til Berit Iversdotter...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.