Gå til innhold
Arkivverket

[#80423] Johan Bentsen og hustru Olava Smedsrud gift i Drammen 1909,. Hvor ble de av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Johan Bentsen ble født i Skoger i 1885 (sønn av Bent Johan Eliassen og Nicoline Johansdatter). Johan giftet seg i Tangen kirke i Drammen 31.5.1909 med Olava Kittilsdatter Smedsrud fra Krødsherad, f. på Leereiet i 1882 (datter av Kittil Trulsen og Ingrid Knudsdatter).Jeg har forsøkt å finne ut av hvor Johan og Olava gjorde av seg etter 1909, men foreløpig er jeg uten spor.Er det noen som kjenner dem igjen?Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Larsen

Johan Berntsen Begravet 29-12-1950 Strømsø Olava Berntsen Begravet 14-01-1960 StrømsøEn datter Ingrid Kristine f. 21-10-1914 Strømsø Hilsen Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for det, Øyvind! Hvis det var DIS' gravminner du fant dem i, var jeg faktisk innom der for lenge siden, men tenkte selvfølgelig ikke så langt at de kunne ha gjort noe med etternavnet, om det så bare var å legge til en 'r'!Håper fremdeles at noen kan fortelle meg noe mer om dem!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Larsen

Naturligvis kan Berntsen være feil. det mangler fødselsdatoer. Men det er ihvertfall en Johan og Olava i samme grav. Det er ikke første feilen i det registeret En datter til: Ellinor Irene f. 31-01-1918 Disse har familienavnet Bentsen Vennligst Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det er neppe noen tvil om at det er de riktige personene selv om etternavnet har gjennomgått en liten transformasjon!Johan Bentsen hadde to yngre søsken, hhv. Thorvald f.1889 og Ingeborg f.1894. Har funnet vielsene og deres respektive ektefeller, men utover det - ingenting. Ingen barn og heller ingen åpenbare kandidater i DIS' gravminner. (Har en ide om at Thorvald og Ingeborg og deres ektefeller tilhørte metodistkirken og der fører de egen kirkebok som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få opplysninger fra).Men takk for at du satte meg på rett spor!Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.