Gå til innhold
Arkivverket

[#80427] Søker informasjon om Christopher Ludvigsen Feiling f. 1798 i Egersund


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Christopher Ludvigsen Feiling f. 1798 i Egersund, d. 18……….?? g. 1834 m. Brita Johannesdtr. Brakstad f. 1803 i Modalen, d. 18…….?? Christopher var sønn til Ludvig Feiling og hans kone Stine Clausdtr. i Egersund. Han var bror til Anna Christine Feiling (Salhus bnr. 1). Brita var datter til Johannes Knutsen og Torbjørg Iversdtr. Nygard i Modalen, senere Brakstad i Meland. Christopher var sjøfarende. De flyttet til Egersund i 1836.Barn:a. Christine f. 1834 i Salhus d. 1906 g. 1861 m. Mons Hansen Erdal f. 1836 d. 1913. Bst. Bergenb. Johan Ludvig f. 1835 i Salhus d. 1898 g. 1. 1859 m. Bergitte Cathrine Monsdtr. f. 1828 d. 1871, g. 2. 1881 m. Oline Berntine Ellingsen f. 1838 d. 1917. Bst. Bergenc. Trine Bergitte f. 1840 i Egersund d. 1929 g. 1868 m. Hans Hansen Erdal f. 1842 d. 1910. Bst. Bergen og FanaDet kan ha vært flere barn, uten at jeg vet det sikkert.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut av dødsårene til Christopher og Brita Feiling. Mest sannsynlig er de død før 1865, siden jeg ikke finner dem der.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk til dere begge!Så kom to nye barn på plass:Johan Reinert f. 10. feb. 1837 i Egersund, kanskje han er død som liten?ogJohan Reinert f. 1843 i Egersund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det er absolutt en god kandidat, men hadde følt meg tryggere om Christophers dødsfall hadde latt seg finne. Siden han var matros og sjøfarende kan jo han ha omkommet på sjøen, men da burde det vel kanskje ha vært et skifte etter ham....??Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.