Gå til innhold
Arkivverket

[#80433] Ole Ravnå og andre lokalpolitikere fra Rana


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg har fått tak i ett bilde av befaring av en veitrase mellom Rana og Rødøy i Melfjorden. På dette bildet er det flere av de lokale kommunale (bla en ordfører) representanteen. Fra Rana er det flere interessante: Ole Ravnå (Rana), Skår (Rana), Knutson (Rana) og Johannes Snefjellå (Rana)Jeg tror Ole Ravnå er den samme som Ole Olsen født 31 januar 1830. Datteren hans bruker senere etternavnet Ravnå. Dør 2. mai 1918Dattering på bildet er litt usikker, men jeg tror bildet kan være tatt før 1918.De andre er også interessante å få vite litt mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Aakvik

Fotoet er gjengitt i Rødøys årbok nr. 2. Der finner du også navnene på alle personene og historien til fotoet.Mvh Trond Aakvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg har jo navna. Skulle bare hatt bekreftet at Ole Olsen og Ole Ravnå er samme person? Ev fått noe mer på noen av de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Den Ole Ravnå på bildet er nok Ole Ravnå (1868 - 1948) fra Ravnå ved Langvatnet, som sammen med broren Nils (1870 - 1947) var viden kjent for sitt naturvitenskapelige arbeide. Har dessverre ikke noen slektsopplysninger for hånden. Ole må ikke forveksles med evangeliesangeren med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.