Gå til innhold
Arkivverket

[#80438] Utvandret fra Trondheim med tre barn født i Jukkasjärvi i Norbotten


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

HeiEr det noen mulighet for å finne ut om moren heter Knudine Karine Amalie født 4/1-1883 i Moskenes i Flakstad LenkeSer ut til at hennes mann kan ha emigrert før idet billettene er betalt i Amerika.TakkMvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Marit.Vil du ha kilde for at Knudine Karine Amalie er moren til barna hun emigrerer med i 1910?Jeg fant fødselsregistreringen til Linda Eleonora f. 26.07.1908 i Jukkasjärvi i Norrbotten med foreldre arb, Karl Adolf Talo i Kiruna f. 9/7-74 eller -79 og 'norska kv. og.' (ugifte) Knudtine Karine Amalie (over fornavnet er det skrevet Pedersen fra Hadsel i Norge)Kilde: [Norrbotten] Jukkasjärvi, SCB, Födde, 1898 - 1920Ytterst til høyre står det noe jeg ikke helt kan tyde, men det innebærer et 'Kungl. Stats...byrå' og datoen er 15/8-08.Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiSå flott, der kom bekreftelsen på at det er rett Knudsine :-)Notisen med 15/8-1908 kan det ha noe med vielse å gjøre kanskje?Tusen takk for hjelpen.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

Karl Adolf Talo f. 1874 Kuivakangas, Övertorneå. Foreldrene Karl Isaksson Talo f. 1854 i Övertorneå, skredder, og Maria Erika Maximilliansdtr. Aidanpää f.1852 i Hietaniemi. (Folkrekningen 1890)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Skogli

Karl Adolf Talo,ugift jernbanearb., Juckasjärvi, utreise Trondheim 6/4-1910 med skipet Tasso, reisemål Montreal,Qv., Canada. Bill. bet. i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Harald og KurtFlott tusen takk, jeg burde jo sjekket ut at Winnipeg Manitoba er i Canada.Har nå sjekket 1890 tellingen for Sverige og ser at Karl Adolf Talo har 8 søsken. Kanskje flere reiste til USA/Canada?Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.