Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Larsen

[#80442] Svanskog i Sverige

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Er det noen der ute som har tilgang til kirkebøker eller husforhør for Svanskog, som kan finne dåpen til Aleksis Svendsen/Svendson Skar f. 1882, sønn av Alfred Skar.Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, TomAlexis er født 17. juli 1882 med foreldre inhyses Sven Alfred Svensson og Ewa Jansdotter (med et mellomnavn jeg ikke greier å tyde) fra K(r?)ubbenäs. Gift i 5 år.Kilde: scb_Värmland, :753, Födde, Vigsel, Död, 1882 - 1882Mvh Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lene Hagen

Alexis ble døpt den 30/7 og fødestedet var på Krubberöd ja, og det henvises i f.boken til husforhørets side 116. (Ser ikke at det er innført noe mellomnavn på mor)Når jeg går til husforhøret 1881-1885 side 116 på Krubbenäs, så finner jeg:inh. Sven Alfrid Svensson f 21/4-1850 Svanskoghustru Ewa Jansdotter 20/9-1853 Svanskog . De to ble gift 28/10-77Barna: Walfrid 17/2-75 SvanskogHulda Maria 8/12-78 ÅmolAlexis 17/7-82 SvanskogDet noteres at de flytter til Långserud 19/11-83. Jeg sjekker så i folketellingen 1890 og da bor de igjen i Svanskog på plassen Norane, så de ble nok ikke så lenge i Långserud.I Husforhøret for Norane 1886-1890 side 548 finner jeg familien. Sven Alfrid (far) skrives da som brukare av plassen. 2 barn til har de: Anna Emilia f 12/6-84 Långserud og Johan Adolf f 28/4-87 i Svanskog.Ut fra det kan vi jo se at familien igjen flyttet fra Långserud til Svanskog en gang i tiden mellom 1884 og 1887.Hilsen Anne Lene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lene Hagen

Glemte å angi kilde for dåpen, som er funnet i fødelsebok Svanskog C:8, 1875-1890 side 45.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Skar, AlexisOslo, NorgeDöd 16/12 1970.Kyrkobokförd i Svanskog, Svanskogs kn (Värmlands län, Värmland).Född 17/7 1882 i Svanskog (Värmlands län, Värmland).Anm: Adress i Sverige: Gransjön, Svanskog -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Svanskog, Säffle kn (Värmlands län, Värmland)Födelseförsamling i källan: Svanskog (Värmlands län)Källor:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Kan dette være fars bror, tok det med for moro skyld :)Svensson Skar, Olof Före detta soldat (ogift man)f. 3/7 1847 i Svanskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 11/9 1873 från Lista över lösdrivare, Laxarby, Älvsborgs län (Dalsland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 418Emibas emigrationsakt: Laxarby P 1873 017Onormerade namnformer:Födelselän: Älvsborgs län

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Larsen

Hei Anne-Lise, Anne Lene og Hanne.Tusen takk for hjelpen,Hilsen Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.