Gå til innhold
Arkivverket

[#80451] Torborg Birgitte Salvesdatter født i 1870 i/ved Arendal.


Gjest Tom Erik Grannes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Erik Grannes

Hei...I 1900 finner jeg mine barns mormors farmor som Torborg Bergitta Hansen, født 1870 i Arendal, som gift i Bagerengveien 10 i Oslo.Av vielsen med Hans Peder Andreas Hansen i Gamlebyen (Oslo Hospitals) kirke i 1894 (lnr 64 side 225) fremgår det at pikenavnet er Salvesdatter, at faren het(er) Salve Salvesen og at hun er født i 1870 i barboe og konfirmert i 1885 i A Moland.Kan noen hjelpe meg med å finne og tyde nevnte dåp og evt konfirmasjon slik at vi kan identifisere Torborgs foreldre og evt deres opphav??På forhånd takk....teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Takk til Benn Johan og Bjørg...Ja her ser vi at foreldrene var arbeider Salve Salvesen og Inger Olsdatter, men her er ingen alder eller annet om disse som gjør det mulig å identifisere dem sikkert i Ft 1865. Kanskje en vielse kan gi ytterligere informasjon...Kan noen hjelpe med å tyde bostedet ved konfirmasjonen?mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.