Gå til innhold
Arkivverket

[#80458] Andreas O. Pettersen f. 1873 i Haram og hustru Helene M. Larsen f. 1873 i Ålesun


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Andreas Olaus Pettersen Blindheim f. 1873 i Haram på Sunnmøre, d. 1902 i Salhus gift 189......(har ikke klart å finne vielsessted, men har sett blant viede i Hamre, Bergen, Ålesund og i Haram) med Helene Mathilde Larsen f. 1873 i Ålesund: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=dp15011872&gardpostnr=320&personpostnr=2537&merk=2537#ovre>LenkeAndreas Olaus var sønn til Petter Knutsen Blindheim og piken Rigine Rasmusdtr. Selboskar.Her er familien i 1900 i Salhus: LenkeEtter at mannen dør i 1902 forsvinner kona Helene Mathilde eller bare Mathilde. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor hun flytter og eventuelt hennes dødsår. Barn:a. Bjarne f. 1896 i Salhus d. 1900 i Salhusb. Aslaug f. 1898 i Salhus, nevnt 1902 i skiftet etter faren, men siden forsvinner hun med moren. Her er Aslaugs dåp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk for hjelpen! Da mangler jeg kun Helene Mathildes skjebne etter 1902. Kan hun ha flyttet til Rogaland...??Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Siden jeg bor i Haugesund kan jeg sjekke hva som står på gravstenen. Helene er tremenning til min far så det har jeg også interesse av. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her har du bilde av gravstøtten som bekrefter at dette er rett person. Hvilket slektforhold har du til Helene Mathilde? Kan se på dødsannonsen i Hgsd. Avis for å finne om det er flere opplysninger der. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete9964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Da var det rett dame. Tusen takk for hjelpen. Familien skal være med i manuset for Salhus i forbindelse for neste bind av bygdebøkene for Åsane.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Aslaug f.17.6.1898 - datter til Andreas og Helene ble 20.3.1920 gift i Haugesund med Hans Elias Hansen f.29.9.1892 fra Flekkefjord. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takk for hjelpen! Han må nok være identisk med Hans Dalen f. 1892 som døde 1973 i Haugesund.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.