Gå til innhold
Arkivverket

[#80466] Ole Pedersen og hustru Berit Hansdatter reiste til Nordmøre


Gjest Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørg Brænd

Tusen takk til de som svarte på mitt spørsmål om hvem Olava Olsdatter Slaabakken var. Med den hjelpa jeg fikk, greide jeg å finne ut hvem hun var. Men med det dukket det opp et nytt spørsmål.I 1858 reiser hennes foreldre, Ole Pedersen (født 19.6.1796 i Tolga)og hans hustru Berit Hansdatter (født Korsjøen på Røros) sammen med to av deres barn, Ole Olsen 1837 og Anne Catharine 3.5. 1841, til Nordmøre/Nordsmøla (litt vanskelig å lese stesnavnet). I kirkebøkene brukes både Slaabakken og Støen som etternavn. (Beklager, men jeg har ikke funnet ut hvordan man kan legge ut lenker til sidene i disse bøkene.) Noen som vet noe mer om hvilken plass dette kan være? Noen andre slektninger bosatte seg i Kvarnø/Kvarnes prestegjeld. Det var Ole Olsen Slaabakken født 1823 og som ble gift med Johanne Olsdatter Otternes.Noen som vet hvor jeg kan finne flere opplysninger om Ole Pedersen og hans to barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er utflyttingen: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Tolga, Ministerialbok nr. 6 (1852-1876), Inn- og utflyttede 1858, side 338. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8907&idx_id=8907&uid=ny&idx_side=-327>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Se på utflyttede nr. 4, 15. Marts, på samme side, de reiste til Nordamerika. For utflyttede nr. 5 til og med nr. 13 står det 'ligesaa' i kolonnen for 'Til Hvad Sted' de flyttet til, dvs. de flyttet til Nordamerika. Fra klokkerboka: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Tolga, Ministerialbok nr. 6 (1852-1876), Inn- og utflyttede 1858, side 338. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.