Gå til innhold
Arkivverket

[#80469] Onkel Lauritz mor Karen Sofie Berg


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Min farmor har påstått at vi er i familie med onkel Lauritz, men hvordan? Hans mor Karen Sofie Berg f. 1879 må jo være linken?Hvem er hennes foreldre. I 1900 tellingen står hun som Sofie Berg. Jeg kommer ikke inn i kirkebøkene nå :( Noen som vet noe om henne? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her må det enten være noe rart med FT 1900 eller med meg for jeg finner dem ikke i Tønsberg, og heller ikke i Nøterøy. Kan du ikke legge inn lenke?Gir meg ikke så lett. Finner ingen Berg, men dette kan vel være dem da i 1900 siden onkel Lauritz het Johnsen og ikke Berg. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du i alle fall lærer Jonatan med familie på Nøtterø i 1900: LenkeHer står hvor Sofie er født, kan hun være et misjonærbarn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ser ut som Sem Gunn. Takk for forklaring på hvorfor jeg ikke kommer inn Berit, da er det bare å slappe av til Mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har ikke funnet svar på hvem Karen Sofie Berg var datter av, Men på Vestfoldslekt under Nøtterø finner du en del barndåper med Jonathan Johnsen som far:Her er en av barna med Karen Sofie Berg: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at Karen Sofie Berg var en søster av 1. hustru. eller en slektning ?Her er vel muligens mannen som du Hanne nevner i innnlegg 17? LenkeKaptein, som er ute med skip. ( også hans fødested er litt merkelig skrevet:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en liten titt på denne familien? LenkeKan være det er en sammenheng her. Bull Berg og Andersnavnet.Kan hende det står noe om denne familien i bygdebok for Nøtterø? Eller under Vestfoldslekt. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ifølge FS fikk Jonathan Johnsen og Karen Sofie en sønn Georg Daniel Barth ,født 1905 i Nøtterø: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100420264403&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Karen Sofie Berg skal visstnok være født 17 mai 1879 i Bangkok :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.