Gå til innhold
Arkivverket

[#80486] Anne Kristine Hansdatter Gjermstad - hennes aner


Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

Er det noen som kjenner anene til Anne Kristine Hansdatter Gjermstad som var gift med Reier Reierson Eikeli (f. 1757) De bodde på Eikeli i Helleland, Egersund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Hans Pedersen fra Hegrestad, bosatt i 1801 tellingen på Gjermestad, gifter seg 25 november 1766 med Tori Torgjersdatter Gjermestad i Egersund. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Gaute, du skriver i (8) at Hans var født september 1743. Kunne du beskrive litt nærmere hvor jeg kan finne det i kirkeboka? De er ikke lette å lese noen av de aktuelle sidene. (Er interessert i dette siden Hans også er en av mine aner)Ellers ser jeg at Tori ved konfirmasjonen i 1761 er oppført som 19 år gammel Lenke Selv ved konfirmasjon bommet de altså med to år på alderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Ok, jeg så også at Family Search hadde notert sept 1743. Årstallet er nok omtrent riktig, siden han ble konfirmert i 1762, og oppgitt til 14 år i 1758.Forøvrig kan jeg nevne at kona hans, Tori, døde 15. august 1822. Hun er der oppgitt som 84 år gammel, det er altfor mye hvis dåpsregistreringen er tolket riktig Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Da må jeg takke alle dere som har bidratt så langt, dette er bra. Jeg har hørt at det er 2 personer som holder på med bygdebok fra dette området, Hellevik som mangler fra Egersund området. Er det noen av dere som vet hvem de som holder på er ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.