Gå til innhold
Arkivverket

[#80506] Haakon Odin Julius Paulsen / Hansen / Bye 1866 Tromsø


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

I følge folketellingen for Tromsø år 1900 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1902&kenr=008&bnr=0029>Lenkebor min tippoldemor Julie Christine født Bye den 12. august 1837 – ( første gang gift med vertshuseier og vinhandler Hans Paulsen og andre gang med skipper Ole Hogstad) i Grønnegade nr 379.Her listes hun opp med en del av barna – deriblant tre sønner – som jeg vet lite om. En 4. sønn nevnes ikke i morens hjem i 1900 tellingen, nemlig Haakon Odin Julius født 8. juni 1866 – men nevnes derimot hos sin mor og morfar i 1875 tellingen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takk til begge ;-)Jeg kjente til det som sto i sjømannsrullen. Men bosted var i 1885 samt konfirmasjon var jeg ikke kjent med.Kan noen av dere se om noen av hans morforeldre - nemlig Leonlius Bye eller Anne Margrethe Figenschou bor i Verftsgata fremdeles? Har ikke dødsdatoen på noen av dem.Vet at Adolf Stenersen som gifter seg med deres datter - Wilhelmine Marie Bye bor der en tid.Takk igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

De bodde i 1885 i Verftsgt. matr. nr. 235 som føderådsfolk. I familien bodde også skipper Stenersen med hust. Marie og fire barn. Haakon bodde i matr. nr. 248. Du finner 1885-tellingen for Tromsø under Registreringssentral for historiske data: http:/www. rhd.uib.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Verftsgt. m.nr. 235 er den senere Verftsgt. nr. 5. I 1867 var Bye eier, og fra 1872 A. Stenersen. M.nr. 248 er Verftsgt. nr. 6. Der var det fremmede eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Et spørsmål etter samtale med min far, som dessverre i likhet med meg ikke bor i byen lenger. Selv har jeg bodd borte siden 1973 - så hukommelse rundt husnummer er ikke helt topp. Vil Verftsgata 5 ligge nedfor Skippergata på venstre side sett fra Skippergata - da under forutsetning at det hadde stått et hus der idag?Takk på forhåndKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.