Gå til innhold
Arkivverket

[#80546] Kilder etter 1928 i Bergen - hvor & hva finnes?


Gjest Yvonne T. Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne T. Eide

Hvilke muligheter er det til å finne en person som er død i Bergen etter 1928 når jeg ikke finner informasjonen i kirkebøkene (digitalt & skannet)på DA?Har en mulig adresse siste leveår, full fødselsdato & fødested.Jeg har sett på DIS- Norge sin side ang. gravstener, men finner ikke personen der.Lurer da på, som sagt, hvilke muligheter jeg nå har til å finne informasjon etter 1928.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Den enkleste kilden å sjekke er folkeregisterkortene. Alle innbyggerne i Bergen etter 1912 skal være å finne der. Det foreligger også adressebøker og stemmerettsmanntall. Dette lar seg relativt enkelt sjekke om vi får oppgitt navn og andre opplysninger som kan hjelpe til å identifisere personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T. Eide

Vet ikke helt hva du trenger av info., så her er alt det jeg har...MARIE HANSDT. HALS. Født 29.06.1840 Hals, døpt 06.07.1840 Selje Død (e.1930?) Bergen. Gift Sogn & Fjordane 14.06.1874 med OLE ANDREAS PEDERSON SALTKJEL (1849-1875).Marie fikk et barn utenfor ekteskap med ENDRE TOMASSON MYREN fra Finnås. Han var registrert tjenestekar på Hals ifølge datterens dåpsregister. Barn: 1. Alette Oline Endresdt. Hals 1872- trolig Bergen.Da mannen, Ole Pedersen, døde, tok Marie med seg begge barna og flyttet til Bergen. I følge min mormor, bodde Marie hos sønnen Olai i Løitnant Bjelkesgt. 2 de siste årene av sitt liv - og - at hun døde 92 år gammel.BARN med Ole Pedersen: A. Olai Martinus Olsen 1874-1959Ettersom det er såpass sent ( etter 1900) og 'moderne tider' var i anmarsj, så er det vel gjerne mulig at hun har brukt Hansen istedet for Hansdt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rune Bergesen

Hun døde i Bergen 14/4-1933 92 3/4 år, hun brukte da Pedersen som etternavn, der er dødsmelding etter henne, som nevner sønnen Olai M. Olsen Ltn Bjelkesgt. 2 og datt. Alette Legland fru Tolbodalm 4. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Alette Lina Legland dør 15/6-1956 og var gift med Engel Lægland død i 16/7-1963. Han er født 9/3-1875 i Fuse og var kommunarb. De har disse barna: Kristine 17/8-1898 født i Aarstad, Johan 25/12-1899 Bergen, Marie Dorthea 2/10-1901 Bergen, Alfred Elias 20/12-1903 Fane, Konstanse 12/7-1906 Bergen Sigfrid Ingeborg 21/8-1908 Bergen. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.