Gå til innhold
Arkivverket

[#80591] Cook County, Illinois, USA


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg har relativt få slektninger i USA, men ett sted dukker stadig opp, nemlig Cook County i Illinois. Da dette gjelder ganske forskjellige slekter begynner jeg å bli interessert i å vite mere om dette stedet.Det dreier seg om farmere, håndtverkere, prester osv. på 1800-tallet.Har noen tips om mere utfyllende informasjon om stedet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

En gang var det så mange som 60.000 som regnet seg norske i Chicago, som halvt i spøk ble kalt Norgest nest største by (Kilde: Odd Lovoll: Det forgjettede landet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

En liten morsom historie:Min bestemors bror, Carl Berntsen, emigrerte til Cook County.På båten over skiftet han navn til Charles Benson.Han arbeidet som våpensmed i en forretning, og etterhvert utviklet han en spesiell olje som jegere skulle smøre på hundenes ben. Produktet heter Benson Snake Oil, og er faktisk ennå i salg LenkeJeg skal 'over there' noen uker neste år (trur eg) og da må jeg vel nesten kjøpe en flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.