Gå til innhold
Arkivverket

[#80594] Ludvik Tiller (Tillerbakk) fra Tiller til USA i 1892


Gjest Kjell Morten Tillerbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Morten Tillerbakk

Jeg søker etter Ludvik Tiller( Han het egentlig Ludvik Tillerbakk, men tok navnet Tiller da han reiste). Han er født i Tiller 09.06.1875, døpt 18.07.1875. Konfirmert 12.10.1890. Han emigrerte til Amerika den 28.04.1892 med Båten S/S Domino fra Trondheim. Målet for reisen var Canton i Sør-Dakota, men jeg er usikker på om han kom dit. Etter det jeg har funnet ut gikk første etappe til Liverpool i England. Der byttet han båt. Den nye båten het Gallia. Båten ankom New York den 13.05.1892. Etter dette stopper alle mine opplysninger om han! Kan noen hjelpe meg dette? Alle opplysninger av interesse! Også eventuelle bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Morten Tillerbakk

Hei! Beklager, men jeg er ikke så 'bevandret' i dette. Jeg har forsøkt det du skrev, men finner ikke hvor jeg skal lete. Det jeg har fått høre av slektninger er at han en gang var i Chichago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.