Gå til innhold
Arkivverket

[#80639] Drøbak: Anne Kirstine Johannesen, når døde hun?


Gjest Leif Erik Otterå
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Erik Otterå

Anne Kirstine ble født i Son 26. sept 1815, som datter av Svend Torbjørnsen. Rundt 1840-43 giftet hun seg med skredder Abraham Johannesen i Drøbak. I 1885 bor hun som enke sammen med datteren Jakobine, LenkeNår døde Anne Kirstine? Er også interessert i når hun og Abraham giftet seg, og eventuelle andre opplysninger om familien og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Ja, det er henne i 1865, men jeg har ikke funnet henne død. Jeg har heller ikke funnet hennes ekteskap, kanskje fordi kirkebøkene fra 1843 og noen år framover mangler. Deres første barn jeg har funnet (Johanne Mathea, via konfirmasjonslistene) var født 9. okt 1843 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Takk Bjørg og Carsten. Jeg ser nå at Jakobine giftet seg med Hans Peter i 1886 LenkeOg ved dåpen til Hans Peter jr. er det en fadder 'enkefru Anne Abrahamsen'. Kan det være Anne Kirstine som her bruker samme etternavn som sin datters pikenavn? I så fall døde hun etter 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.