Gå til innhold
Arkivverket

[#80649] Lars Svendsen Kopperuds foreldre


Gjest Fredrik Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Fredrik Andersen

Hei.Prøver å finne foreldrene til Gårdsbruker og Selveier Lars Svendsen Kopperud. ifg. telling 1864 f: 1817 på Modum. Gift med Berte Marie Olsdatter f: 1818 i Eiker. Barn fra tellingen er Kornelia f: 25 Des 1849, Ø. Eiker og d: 5 Des 1935.Håper noen kan hjelpe.Mvh Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Her blir en Lars døpt i Nykirke, Modum - se nr.21 på s.492 her - Lenke ( Buskerud fylke, Modum, Ministerialbok nr. 3 (1783-1819), Fødte og døpte 1818, side 492-493).Denne Lars var født 23.januar 1818, og hans foreldre var Svend Johannessen Hassel-eie og hustru Kari Larsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ved Lars Svendsen Kopperuds datter Cornelias dåp er det blant fadderne både en Anders Svendsen Sveaas og en Svend Johnsen Hassel-eie. De er vel henholdsvis bror og far av Lars Svendsen - Lars oppholdt seg jo på Sveås da han giftet seg (jfr. tema 80583).Her er Anders Svendsen med familie i 1865 på ''Hasl Oxerud'' i Modum - Lenke. Vi ser at som legdslemmer på gården bor også en Sven Johnsen (85 år gammel, født i Sverige) og hans kone Kari Larsdatter (82 år gammel, født i Modum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Forøvrig kan jeg bare gjenta det som Bjørg Lunde skriver til deg i innlegg 2 i tema 80041 - Lenke Andersen&nr=11&antinnlegg=6&startnr=&antall=&spraak=n#anker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torill sundberg kopperud

hei hvis dette dreier seg om Kopperud i drammensdistriktet er det sannsynlig at det er familen vår. kanskje jeg kan hjelpe. jeg skal sjekke papirene mine og komme tilbake! eller send meg gjerne en mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.