Gå til innhold
Arkivverket

[#80663] Trondheim byfogd, skifteprotokoll (nr 19?) for 1772-1782


Gjest Atle Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Karlsen

Både skifteprotokoll 15 (1748-1755) og 19 (1772-1782) for Trondheim Byfogd mangler. Vi har en god del skiftedokumenter for disse periodene slik at det er mulig at enkelte ting kan gjenskapes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Andersen

Hei og takk for tilbakemeldingen.Jeg var egentlig på jakt etter skifte etter Daniel Baade, overvraker i Trondheim, død 26.10.1769, men kan ikke finne han i den protokolen som går frem til 1771. Antar derfor at skiftet ikke var avsluttet i 1771, og mitt neste trekk var derfor å sjekke den etterlyste protokollen. Da får dette ligge i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Jeg har sett gjennom pakkene fram til 1780, men finner ikke noe skifte etter overvraker Daniel Baade. Det betyr nødvendigvis ikke at det ikke har vært skifte etter han.Jeg skal prøve i løpet av høsten å få laget et register over de skiftene vi har dokumenter fra for de periodene hvor skifteprotokollene mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.