Gå til innhold
Arkivverket

[#80701] Ole Hansen Haugen


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Ole Hansen Haugen f.1840 gift med Anna Albrigtsdatter Tørhaug f.1843 . I folketellinga er de plassbrukere under gården gårdsnr.2.3 Haugen i Åfjord i Sør-Trøndelag. Jeg skulle gjerne ha visst opphavet til OLe Hansen Haugen,dvs hvor han kommer fra. Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Av folketellingene framgår det at han er født i samme prestegjeld som han bor i. Det er en Ole Petter Hansen som er født i 1839, (nr. 22) Lenke men jeg får ikke helt farens etternavn til å stemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

TaKK TIL ALLe FOR GOD HJELP SÅ LANGT. Et spørsmål i tillegg. Kva heiter far til LIsbet meire enn NIls. Eg greier ikkje å tyde det Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg fant noen opplysninger under Halsaunet i Åfjord og Jøssund Gårdshistorie, bind II av lektor H.K. Hansen (side 58). Hans sine foreldre var Per (Peder) Hansen, f 1769 på Forfot, konf 1788 fra Halsaunet, gm Grete Nielsdtr, f 1775, konf 1790, datter av Niels Larsen Arnevik og kone Karen Olsd. 'Som gift bodde Per (Peder) først en kortere tid i Arnevika, deretter fra 1801 i Halsaunet. Det var da trolig han der drev gården for moren.'Per (Peder) Hansen og kona Gretes andre barn var 'Hans, f 9. august 1800 i Arnevika, konf 1820 fra Halsaunet, hvor han fremdeles nevnes til 1838. Den 28. oktober ble han gift med enke Lisbet Nielsd Øen og omkom 17. februar på sjøen under vårfisket.'Familien kan følges lenger tilbake i tid i boka.Lisbet og 2 døtre fra første eksteskap bor her ved FT 1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1630&kenr=001&bnr=0002&lnr=000>LenkeLisbeth giftet seg første gang i 1828:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg fant Elisabet Nielsdatter under Eid (side 321). Hun var datter av Niels Olsen som 21. september 1810 ble gift med en datter av forrige eier av Løpenr 96, 1 øre 2 2/3 mark, Maren Kristensdatter (f 1788). Marens foreldre var Kristen og Elisabet Olsdatter, f ca 1758. De ble gift på Løvøya i 1787.Niels Olsen (f 1786) var sønn av Ole Nielsen Eid og kone Anne Nielsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- bare hyggelig. Det er mulig disse slektene kan følges lenger bakover i tid; det finnes et bind I av denne bygdeboka som tar for seg tida før 1801.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.