Gå til innhold
Arkivverket

[#80715] Kirkesogn i Oslo 1879-1892


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Leif.Her er Paul Lemvig Thrane død 13.12.1892: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 12 (1880-1893), Døde og begravede 1893, side 320. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 32)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk, Anne-Lise.Jeg må ha sovet i timen. Jeg ser nå at han faktisk ledet arbeidet med å bygge Garnisonskirken (iht. et notat da han tok avskjed etter 20 år som detasjementssjef i 1871).Litt pussig at han oppgis død 13.desember for alle andre kilder har 14. desember.Jeg finner nå også de andre i Garnisonskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er oberst Thranes hustru død 27.12.1883: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 12 (1880-1893), Døde og begravede 1884, side 285. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 2)Da bodde de på Grev Wedels plass 5, men da han dør i 1892, er adressen Stortingsgaten 32.Jeg vet ikke om andre sogneoversikter som dekker denne tidsperioden. Den jeg fant på Oslo byarkiv er fra 1911, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.