Gå til innhold
Arkivverket

[#80734] Søger skifte efter fru Maren Olave Iversen død 31. marts 1871 Førde S&F


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Søger skifte efter fru Maren Olave Iversen død 31. marts 1871 på Hafstad i Førde S&F gravlagt 8. april på Førde kirkegård 66 år gammel.Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 10 (1861-1876), Døde og begravede 1871, side 58.Hvem nævnes i skiftet?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen sier:'Myndige og for en del fraværende Børn efter 2de Ægteskab. Afdødes sidste Mand Skuespiller Iversen antages at leve og opholde sig i Kjøbenhavn.'Det ble holdt registrering i boet 24. april 1871, men den aktuelle registreringsprotokollen fra lensmannen i Førde mangler dessverre, og jeg kan ikke se at dette skiftet kom til slutning og utlodning, slik at jeg ikke finner de opplysningene som skal være oppgitt ved registreringen, f. eks. om arvingenes navn, alder og bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hans Falch

Tillægsspørgsmål:I Skifteudlodningsprotokollen side 367b-368a nævnt breve, er det nogle bilag som skifteretten tager hånd om, og vil de findes i dag?Sønnen Hans Christian Sophus Iversen (født den 21. april 1844 i Trondheim) er nævnt. Jeg tolker øverste linie side 268a som: ”nordamerikanske Regjering” Findes der oplysninger om ham?Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Skifteutlodningsprotokoll D 4 , 1868-1874, oppb: Statsarkivet i Bergen. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24523/371>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24523/371 Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.