Gå til innhold
Arkivverket

[#80739] Researchers’ Night, University of St Andrews, Scotland


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Jeg fikk informasjon om dette idag. Noe sent, men også noe for langt bort for meg. Det kanskje kan være av interesse for andre. Informasjon om aktiviteten finnes her [url="http://www.st-andrews.ac.uk/history/researchersnight/>LenkeDatabasen de skall vise har jeg selv ikke prøvd, men den dekker tiden 1580-1707 og bør vel være av interesse for endel i Norge. Den finnes her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Jeg har vært inne og sett i databasen. Den baserer seg vesentlig på kilder fra Norge når det gjelder de skotter som kom hit til landet. Eksempler er Ovenstads biografier, diverse prestehistorier, bøker med oversikter over sorenskrivere og embetsmenn osv. Altså stort sett trykte kilder fra Norge.Det er bemerkelsesverdig lite å finne om skottenes slekt i hjemlandet, men samlet sett gir det en oversikt over skotter i Norge som ikke finnes her hjemme uten å måtte slå opp i mange verk.mvh Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.