Gå til innhold
Arkivverket

[#80749] Nils Peder f abt 1880 - Froland, Øyestad, Holt, A Moland, Arendal, Barbu


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** personen som ber om hjelp har han fødd 26.okt 1879, (foreldre Hans Svenningsen f 15. aug 1836 og Torine Pedersdtr f 4.okt 1845.)Men pga regelen om 9 mnd er dette vanskelig da søstera Elen Petrine er funnet fødd 6.mai 1879 Valle Froland (dok i kirkebok)Har lett etter fødd, døpt,konfirmert - nix resultat. (reiste kanskje til Amerika med kone? Amelia Sunde)*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det ser ut til at dette er en familie som har flyttet mye. Hans og Torine får et barn døpt i Øyestad i 1867 og et i Arendal i 1874. Dersom dette paret også er foreldre til Nils Peder, må fødselsdatoen hans være feil. De kan jo ikke ha fått to barn med snaut 6 måneders mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Heilt rett Oddbjørn - tror nok faren Hans var tilknyttet nær Nes Verk - han er et sted titulert som maler - Egil Fiane sier at Valle i Froland er en tid tilknyttet Nes Verk systemet og han kan ha hatt et oppdrag der da datteren Elen Petrine blir fødd - damen jeg forsøker å hjelpe hadde Nils Peder notert på datoen oppgitt - mens hun hadde Elen Petrine fødd senere - dermed er problemet snudd litt da jeg har funnet Elen Petrine skikkelig innført i kirkebok. Kan denne Nils Peder være en person som hører til eg helt annet sted ? 24.jan 1918 får ugift husholderske Elen Petrine f 1879 -datteren Karen Elise -(arendal krkbk 1916-27)*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** til Oddbjørn - vet kun det som står i parentes i mitt innlegg nr 1 her. Får ta kontakt med frolandsdamen til uka. Det er jo kun gjennom henne (telefonsamt) jeg har alt om Nils Peder.Hennes hovedanliggende er Elen Petrine og der har vi jo sammen skaffet mye info.mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

***Synes jeg bør nå vise at mesteparten er funnet Belager rotete oppsett her nedenfor - men for spes interesserte - så kanskje man kan lese allikevel*** mvh kse ***Etterkommere etter Hans Svenningsen 1 Hans Svenningsen f: 15 aug 1836 i Holt .. Torine Pedersdtr f: 04 okt 1845 i Hermansplads, Øyestad -9 barn g: 23 nov 1866 i Øyestad - krkbk 2 Anne Serine Hansdtr Svenningsen f: 01 des 1866 i Øyestad-dåp 24des ... hoskuld Torbjørnsen f: i vårestø flotte 2 Peder Andreas Hansson Svenningsen f: 02 nov 1869 2 Benda Emilie Hansdtr Svenningsen f: 03 okt 1871 2 Tora Helene Hansdtr Svenningsen f: 31 jan 1874 i Arendal 2 Anne Olivia Hansdtr Svenningsen f: 09 jul 1876 2 Ellen Petrine Svenningsen f: 06 mai 1879 i Valle(eier Nes Verk),Froland-krkbk - tj gj a moland ft1900 d: 08 mai 1934 i *ft 1900 A Moland tj gj 21år gir1879 ... Kittel Andersen Barlinddalen f: 12 mai 1859 i ** o e lillebø g: 1917 i * ugifte d: 06 apr 1938 2 Nils Peder Kristian Hansson Svenningsen f: 26 okt 1881 i Barbu-krbk1982 s63* konf 1899 i Nes - (kirsten) d: i Til usa g otelia sunden flekkefj 2 Karen Marie Hansdtr Svenningsen f: 25 mai 1885 i Barbu d: 31 jan 1968 ... Torjus Andreassen Ø Løvjomås f: 01 mai 1884 2 Sigurd Harald Hansson Svenningsen f: 30 sep 1891 ... Elise Havstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg vet ikke om det er interessant, Kjetil - men Hans Svenningsens far, Svenning Bentsen, var antakelig fetter til billedhoggeren Hans Hansen fra Nes verk (dvs. deres fedre var halvbrødre). Ellers kan jeg jo ta med at Hans Svenningsen var tremenning til mi tippoldemor (Elen Kirstine Gjertsdatter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.