Gå til innhold
Arkivverket

[#80759] Oppslag Bygdebok for Ulstein og Hareid - bind 4 - Håkonsholm


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Jeg håper noen sitter på nevnte bok, og har mulighet til å gjøre oppslag om familien som bor her i FT1865:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f61516&gardpostnr=53&personpostnr=314&merk=314#ovre>LenkeNils Edvard Svendsen flytter til Vardø : Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei...Det finnes en egen bok om Svendsen slekten, den har jeg og dette er mine forfedre. Boken er akkurat til utlån av meg, så har ikke den i hus pr i dag. Raskt å få tak i. Har slektshefte også hvor det står om Håkonsholm.Ole Severin født 17 mars 1864 død 24 juni 1930, reiste til USA 1888, var ugift. Jobbet som skomaker der borte. Dette skrevet rett fra slektshefte.Nils Edvard Håkonsholm Olsen født 4 oktober 1862 død 6 august 1948. Gift 1886 med Marie Josefine Johansen fra Vadsø. De emigrerte til USA i 1887, og tok da navnet Olsen. Barn: 1. Kathinka f 1886, ugift.2. Magna Elisa Olsen f 18883. Rikard Hjalmar d i mineulykke 19 år gammel.4. Ebba f 18905. Edvard N f 18916. Harold f 1893 d 1938 slag7. John William d. i ung alder8. John Wesley f 1898 ( Bokholder i Detroit )9. Ruth Hildegard f 190010. Georg Wendell f 190311 Helen Willhelmina f 1904 d 193612. Robert Odin f 1907 (sekretær/kasserer)Dette skrevet rett fra slektshefte. Håper det var til litt hjelp og noe av det du lurte på.MVH Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Om Nils står det berre i bygdeboka at han utvandra til USA. Om Ole at han var skomakar, at han utvandra og budde i San Francisco og at han døydde 24.06.1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.