Gå til innhold
Arkivverket
Gjest ole-jacob jorsett

[#80771] Berethe Maria Normannsdatter Sivertsen 1721

Recommended Posts

Gjest ole-jacob jorsett

Berethe Maria døde 1787 i Kvikne som Madam - gift med Morten Sivertsen. Jeg har ikke lyktes i å 'rulle opp' Normann-familien - kan noen hjelpe??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Dette er litt på siden av det du spør om, men når giftet Berethe og Morten seg og hadde de barn?Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Kan dette være noe etterslekt? Anna Elisbeth Sivertsen, gift Hammond og med ei datter som heter Bergitha Maria? Lenke Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ole-jacob jorsett

Jeg vet desverre bare at de begge døde i Kvikne og at de hadde en sønn Vincentz, født 1764 i Kvikne. Men siden han tar Sivertsen til etternavn - ikke Mortensønn - er det meget mulig at Anna Elisabeth er datter. Født 1757 - det går jo fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er giftermålet mellom Anne Elisabeth Siversen og Johan Hammond i 1790 - Hedmark fylke, Kvikne, Ministerialbok nr. 3 (1785-1814), Ekteviede 1790, side 254-255. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9230&idx_id=9230&uid=ny&idx_side=-120>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dåpen til datteren Hanna Abigael - Hedmark fylke, Kvikne, Ministerialbok nr. 3 (1785-1814), Fødte og døpte 1790, side 64-65. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeBirgitta Maria, 1791 – (oppkalt etter Berethe Maria Sivertsen?) - Hedmark fylke, Kvikne, Ministerialbok nr. 3 (1785-1814), Fødte og døpte 1792, side 84-85. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeAbigael Johanna, 1793 - Hedmark fylke, Kvikne, Ministerialbok nr. 3 (1785-1814), Fødte og døpte 1793, side 92-93. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeEr dette sønnen Vincentz Sivertsen? LenkeHan døde i Orkdal i 1834 - LenkeHer er barna til denne Vincentz:Kirstine Marie - LenkeLars Winther - LenkeLars Wincentsen - LenkeKirstina Maria - LenkeMartinus Wincentssen - LenkeCaroline -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ole-jacob jorsett

Dette er nok hele familien, ja - men fremdeles vet jeg ikke noe om Madam Berethe Marie og hvor hun stammer fra. men takk for jobben!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Tollan

Kopiert fra DIS-forum uten at jeg går god for opplysningene: Berit Maria Norman 1721-1788 var, iflg. Innset bygdebok (BB) s. 124, datter av Christopher Norman, misjonær i Skjervøy og fra 1719 prest i Borge, Lofoten og hustru Anne Elisabeth Maintz.(Både mora og kona til Morten Sivertsen kalles i BB for Berit Maria.)Innset BB har også med noe om Morten Siversens opphav og tre barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ole-jacob jorsett

Takk - det skal granskes nærmere - at Innset har BB har jeg ikke tenkt på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.