Gå til innhold
Arkivverket

[#80774] Vallestad, Kinn, Sogn og Fjordane


Gjest Geir Moen
 Del

Recommended Posts

Hei! Er på leit etter en Casper Simon Jacobsen født på Vallestad 27.5.1868. Foreldre er: jacob Kaspersen og Sille Simonsdtr.Casper gifter seg 29.4.1895 m. Karen Gurine Thomasdtr. fra Finnås. De får barn 2.10.1896 - Sille Karoline.Nå gjør han ett utenomekteskapelig sprang og setter barn på ei enke som heter Sofie Larsdtr. Hun får tvillinger hvorav den ene heter Cecilie og er født 6.8.1897. Denne Sofie er da oppført som p.t. Værø men fra Bergen.Så får Casper igjen barn med sin kone 24.3.1898 - Thomas Andreas.Siden finner vi ikke mer om denne Casper. Er det noen som har vært borti han? Det er blitt oss fortalt at han omkom på sjøen, men vi finner ingenting i kireboka. I tellingen for 1900 er de alle borte. Har søkt på hele landet også men finner de ikke. HJELPPPPPP!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Etter mine opplysninger skal Kasper ha omkommet på sjøen i 1921. Han var gift med Maren Gurine Tomasdtr. fra Vierdal under Nordskog i Sveio og hun døde i 1948. Jeg har endel av etterkommerene av disse to bl.a en som jeg er grandonkel til. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Tusen takk for raskt svar. Imponerende;-)Men hvor kommer navnet Kastberg fra? Han er jo ikke døpt med det navnet. Ikke rart en ikke finner han.Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ved FT 1900 står Torvald Johan oppført med født 12.6.1900. Det rette skal være 12.6.1899 i Bergen og dpt. i Sandviken kirke 9.7.1899. Det er også ei søster til: Anne Kristine f.24.5.1901 i Haugesund og dpt. 28.7.1901 i Sveio. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Kristine L.Andersen

Hei! No vart eg veldig nysgjerrig her! Casper og (Karen)Gurine var mine oldeforeldre, så eg har jobba ein god del med denne slekta. Har funne ut at der er ein del 'uklare' faktorar i linjene her, så det hadde vore interessant å vite hvilken relasjon du har til Casper og slekta. Ta gjerne kontakt på e-post.Anne Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er lenken til Cecile f.1897 - Permanent sidelenke: Lenke Moren er sannsynligvis Helene Sofie Larsdtr. f.1872 på Værøy i Askvoll. Hun bodde i Bergen og var gift 2 ganger. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.