Gå til innhold
Arkivverket

[#80783] Leter etter Åsta Anette Andersen


Gjest Knut Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Nilsen

Leter etter Åsta Anette Andersen, født 1890. Hun fødte en sønn på Kvindehjemmet på Grini 6. nov 1919. Hun skal være utvandret til Amerika eller Canada i 1921-23. Har søkt etter henne i flere registre/folketellinger/kirkebøker men uten hell. Noen som har ideer hvor jeg kan lete videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Det står til høyre at barnet er født på Kvinneklinikken:Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Fødselsregister nr. J 0004 (1919-1919), Fødte og døpte 1919, side 110. Permanent sidelenke: LenkeOm mor står det at hun er født u.e. i Kristiania. Fødselsåret hennes ser ut til å ha blitt rettet fra 1889 til 1890.mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Det er barnet som er født utenfor ekteskap.Her finnes ei Asta Anette Andersen f.18-4-1889 i Oslo, men jeg finner ikke dåpen[url="http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#mother.givenName=karen>Lenke fredrikke&father.surname=andersen&searchType=close&father.givenName=august marinius&p=recordResultsHer er hun i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Nilsen

dere skal alle ha så mange takk for hjelpa - så langt. dette barnet Asta fikk i 1919 ble i 1921 adoptert til Finnmark.(adopsjonspapirene er visstnok ordnet i 1935).Jeg har hele tiden påstått at hun måtte være nordfra ettersom at hun i 1921 kom til Finnmark med dette barnet og adopterte det bort til en familie her. men her har mine antakelser ikke holdt stikk. men var ikke det en veldig lang vei for å adoptere et barn; Oslo-Finnmark? kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.