Gå til innhold
Arkivverket

[#80787] Hjelp til å tolke tekst. i kirkebok for Tveit, Vest-Agder (gjelder Birkenes)


Gjest Bjørn Arild Lindland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arild Lindland

Jeg trenger hjelp for å tolke den vedlagte tekst. Det er hentet fra kirkebok for Tveit 1794-1819 side 230 øverst på siden: 'Ungkarl Abraham Olsen Nyhuus Pigen Aase Andersdr ... og så kommer det stedsnavnet jeg er usikker på.Kan noen hjelpe??

bilete10030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Aase Andersdtr. Lutsöe ? ser ut som det slutter på öe som jo betyr øy. ..egnshegs SognDet var vanskelig dette, håper noen andre er flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arild Lindland

Det var bra, denne skrifta er vanskelig. Men da er det nok Vegårshei som er stedet. Men så er spørsmålet hvor i Vegårshei? Jeg har funnet en passende kandidat til pigen Åse. Kan det være henne?Men det er jo et stykke fra Vegårdshei til Birkeland!! Dette er tatt fra kirkebok for Gjerstad 1780-1815 side 15.

bilete10031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.