Gå til innhold
Arkivverket

[#80790] Berger Haugnesen f. 11/12-1785 fra Täppen i N.Odal


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

sönnen,Torsten Bergersen f. 28/4-1816,og moren ser jeg heter Kari Torsteinsdtr. Berg??? litt uklart i kirkeboka... i bygdeboka finner jeg veldig lite om denne familien..er det noen som kan hjelpe meg? Veldig takknemlig....dette var litt av en nött! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Ann-Mary! Berger fikk altså sönnen Torsten med Kari Torstensdtr.28 april 1816 og giftet seg 27 dec. 1817 med Anne Nilsdtr. Det gikk fort i den tiden også gitt:-)) Mye intressant om halvsösknene til Torsten på RootsWeb! Undrer om Torsten gm Kjersti Knutsdtr.? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Pröver igjen! Fant Torsten Bergersen f.28/4-1816 gm Kjersti Knutsdtr.i 1865 tellingen.Den ene sönnen deres hette Karelius Torstensen f. ca 1850 i Sand.Han giftet seg med Oline Olsen f. 19/12-1856. Har lett etter henne og foreldrene i f.tellingene og kirkebökene, men forgjeves. De fikk en sönn som hette Olaf Teodor Olsen Kareliussen f. 3/1-1884. Er det noen som har noe råd? har bygdebökene, men der står det ingenting om disse familiene som jeg ser!! Takker for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Må takke Roar Lishaugen så mye for all hjelp! Berger Haugenesen deltok i krigen med Sverige i 1808 og 1814 og han er som sådan oppfört på bautaen over krigsveteraner ved Sand kirke i N. Odal.Hans sönn Nils ble lärer og kirkesanger og til og med ordförer i Enebakk der han var bosatt på gården Östby. Takk for hjelpen! Mvh wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.