Gå til innhold
Arkivverket

[#80809] ÅRETS JULEGAVE? Utgivelsen av NSFs seglutgave nærmer seg. Bestilling MÅ skje nå.


Gjest Rune Nedrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Nedrud

ÅRETS JULEGAVE?Mange av NSFs medlemmer har ennå ikke bestilt, nå nærmer fristen seg om boken skal komme dere i hende til jul. For andre er det en god mulighet til å skaffe årets bok.I desember 2010 kommer vi til å tilby Seglutgaven til våre medlemmer gratis, men du MÅ forhåndsbetille. Ettersom fraktutgiftene er vesentlige (boka er på ca 700 sider og veier 1,7 kg), vil du måtte betale frakt, med mindre du henter den på Slektsforskernes Hus i Øvre Slottsgate 2 B i Oslo. Boka leveres gratis til medlemmer som paperback men KUN etter at medlemmet har bestilt. Foreningens økonomi tillater ikke at det trykkes opp eksemplarer som ikke er bestilt. Det er også viktig at medlemmer sier fra om de ikke vil ha boken, enten ved å kontakte oss på epost eller telefon.Hvis du vil ha innbundet utgave, koster den for medlemmer kr 200,- ( evt. forsendelse). BESTILLINGS- OG BETALINGSFRIST ER 1. OKTOBER 2010.For at dette skal bli så billig som mulig for medlemmene, har vi alliert oss med bibliotek og statsarkiv rundt omkring i landet. Hvis du som medlem henter boka på et av de stedene vi oppgir nedenfor, vil frakt kun komme på kr 50,-. For dem som henter i Øvre Slottsgate i Oslo vil det ikke påløpefraktutgifter. Dersom du vil ha boka tilsendt, er fraktprisen kr 150,- i Norge.Medlemmer kan bestille gratisutgaven på NSFS hjemmesider.Ikke-medlemmer kan kun bestille innbundet utgave til kr. 499,-.De som vil ha tak i ÅRETS JULEGAVE til venner og bekjente eller en i slekten som de vet er interessert i bokens innhold har nå sjansen til å overraske med en unik gave som denne boken vil være. Bestill da en ekstra bok til nissesekken. Hvis du velger alternativ 1 eller 3, må du betale beløpet til oss senest 1. oktober 2010. Arkivene og bibliotekene kommer kun til å motta bøker som er bestilt og betalt innen denne fristen.Hvis du vil ha flere eksemplarer: Du kan ikke bestille BÅDE paperback gratis OG innbundet utgave til gavepris. Hvis du ønsker innbundet utgave i tillegg til paperback, må du betale vanlig utsalgspris for den innbunde boken (kr 435,- til medlemmer og kr 499,- til ikke-medlemmer). Slike ekstrabestillinger kan du be om i kommentarfeltet i bestillingsskjemaet på våre hjemmesider, ellers sende epost til kontor@genealogi.no. Ekstrabestilling er bindende.Bestillinger etter fristen 1. oktober NB: Bestillinger som mottas etter fristen 1. oktober faktureres til vanlig medlemspris. Skal du ha boken som gave, MÅ du overholde bestillings- og betalingsfristen! Husk også å betale medlemsavgiften for 2010 senest (!) innen samme dato. Foreningen er nødt til å ta dette forbeholdet for å sikre økonomien i prosjektet.Vårt kontonummer er: 0532 1980424 NB! Oppgi medlemsnr., navn og adresse ved betaling (medlemsnummeret er på kontingentgiroen som ble lagt ved Genealogen 1/2010 - der står det 'Kundenr.' for medlemsnummer). Merk betaling ”Frakt seglutgave”. Noen bibliotek og statsarkiv har spesielle retningslinjer for avhentingen, og det er viktig at du oppgir e-postadresse slik at vi kan få gitt beskjed til deg på en grei måte.Leveringsalternativer: Jeg henter selv i Øvre SlottsgateJeg vil ha Seglutgaven sendtANDRE HENTESTEDER: Statsarkivet i HamarStatsarkivet i KongsbergStatsarkivet i KristiansandStatsarkivet i StavangerStatsarkivet i BergenStatsarkivet i TrondheimStatsarkivet i TromsøFredrikstad bibliotekSarpsborg bibliotekMoss bibliotekEidsberg bibliotekAskim bibliotekTrøgstad bibliotekSki bibliotekOppegård bibliotekNesodden bibliotekAsker bibliotekBærum bibliotek, BekkestuaJessheim bibliotekNes bibliotek, ÅrnesElverum bibliotekLillehammer bibliotekGjøvik bibliotekDrammen bibliotekHorten bibliotekLarvik bibliotekSkien bibliotekArendal bibliotekSandnes bibliotekHaugesund folkebibliotekÅlesund bibliotekMolde bibliotekKristiansund folkebibliotekStjørdal bibliotekVefsn bibliotekAlstahaug folkebibliotek, SandnessjøenBodø bibliotekHarstad bibliotekAlta bibliotek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg har ikkje peiling på medlemsnr. mitt, men ønsker å kjøpe seglutgåva, skikkeleg innbunda og tilsend i posten. Om dette ikkje held som bestilling kan det vera det same. Eg orkar ikkje all slags krimskrams for å få tak i ei bok.Finn Oldervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til (4):Du har TO muligheter. Enten kan du bestille boken - eller du kan la være.Jeg synes Norsk Slektshistorisk Forening fortjener all mulig honnør for å tilrettelegge distribusjonen av seglutgaven til medlemmer utover hele landet. For å kunne kalle dette ''krimskrams'' må man ha en spesielt sur og negativ innstilling i utgangspunktet. Selv bestilte jeg boken på NSFs sider tidligere idag; jeg fylte inn en fire-fem rubrikker - verre var det ikke. Klarer man å legge inn et innlegg her på Brukarforum, så klarer man alltids å bestille NSFs seglutgave også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Og velger du å bestille boka, noe alle bør, men ikke har alle detaljene klare, går det også an å ringe et hjelpsomt sekretariat. Husk bare betalingsfristen for oss som vil ha den innbundet.(Lurer forresten på hva portoen til utlandet blir? kanskje billigere å hente sjøl?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg ønskjer ogso å tinga eit eksemplar av denne boki, men har ikkje enno teke avgjerd om eg vil ha ho innbotti eller uinnbotti. Eg vil uansett henta boki sjølve i Nedre Slottsgate, men om det vert før eller etter jul, det veit eg ikkje no...Med venleg helsing,Lars E. Øyane - livsvarig medlemPS: Eg reknar med at eg kan tinga boki her, når eg har avgjort kva for ei eg vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Beklageligvis må vi i NSF lage litt 'Krimskrams' av dette. Selv om både foreningens styremedlemmer og administrasjonen pleier å være behjelpelige med det meste, er det tross alt et par tusen bøker som skal være enten innbundet, uinnbundet, levert på diverse steder, hentes eller postes.Derfor ville det være til særdeles stor hjelp for oss som skal pakke og distribuere dette at alle bestiller på samme måte.Det er tross alt mer 'krimskrams' og organisering med et par tusen bøker som skal leveres enn for den som bare skal bestille en eller i høyden et par.Igjen, det ville vært veldig hyggelig og særdeles hjelpsomt om dere kunne være snill å bestille enten på vår hjemmeside eller sende en epost til kontor@genealogi.no med bestillingen. Jeg håper på forståelse for dette.Med vennlig hilsen Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei RuneJeg har bestilt og betalt, og gleder meg til å motta årets julegave. Hvis den skal sendes ut alfabetisk, vil jeg på det varmeste anbefale at en begynner på etternavn med R.Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til (5)Eg har vore på ein Vestlandstur der ein stengt tunnel som det var dårleg opplyst om tvinga meg til ein lang omveg. Denne omvegen kosta meg ei ekstra overnatting og denne kosta omlag tre gonger så mykje som den omtalte boka kostar. Eg er trøytt og sliten etter turen og difor i dårleg humør og det er årsaken til irritasjonen over ørten mulegheiter for å tinga ei bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Husk bare på at siste frist for i det hele tatt å få tak i den uinnbundne boken til medlemsbetingelser er å få bestilt den innen 1. oktober.Det vil ikke bli trykket flere 'paperback'-utgaver enn det NSF har mottatt av bestillinger.Vil man senere ha boken er det innbundet eksemplar tillagt forsendelsesutgifter som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Så flott. Det er heldigvis flere som har fulgt på også, og det betyr at flere får boken og at medlemmer ikke går glipp av dette.Grunnen til at det er så mange alternativer til levering er ikke for å gjøre ting vanskelig, men for å sørge for at så mange som mulig kan få hentet boken på rimeligste måte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Rune.... Er det noe lenger leveringstid om en bestiller den som innbunden...?? Virker som ikke blir levert samtidig med paperback utgaven og kunne hentes på de samme stedene?? For dere skriver evt. forsendelse..... hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

HeiJeg beklager hvis det skulle være uklart, men begge versjoner vil bli levert samtidig,og på de samme utleveringssteder eller i posten.Det er kun ved etterbestillinger at bøkene eventuelt ikke vil bli levert samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

En liten ting til, om en leser NSF sin side om boken og så bestillingsskjemaet så står det 200,- og evt. forsendelse.... Dette blir litt uklart.... Bør ryddes opp i snarest....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole G Taraldset

Ja nå har jeg også bestilt og betalt seglutgaven tilsendt, men jeg undrer meg på hvorfor ikke et eneste Bibliotek eller Postkontor er nevnt i trivselsfylket Sogn og Fjordane. Mvh Ole G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Til Arne (18): Det står også i første innlegg i denne tråden at innbundet utgave koster kr. 200 frakt for medlemmene. Om du skal ha den vanlige paperbackutgaven er den gratis for medlemmer. Da trenger du kun å betale eventuell frakt for boken. Jeg håper dette var oppklarende.Til (19): Jeg har dessverre ikke vært med på å plukke ut disse leveringsstedene, så jeg kan ikke svare ordentlig på dette. For alt jeg vet kan bibliotek i Sogn og Fjordane ha vært forespurt om de vil ta imot boken på NSF-medlemmers vegne. Men du får den jo tilsendt til ditt vanlige postkontor om du har bestilt levering 'hjem'.mvh Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Lars Maersk Hansen

Tak til NSF for det store arbejdeJeg har bestilt uindbunden udgave og betalt frakt for samme d 12 nov.Jeg bor i Uppsala, Sverige.Hvornår kan jeg forvente leveranse?HilsenLars M H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Hei Lars (21),De utenlandske bøkene ble sendt mandag i A-post (og din var en av dem). Du bør normalt ha den i morgen eller fredag. Jan Myhrvold Norsk Slektshistorisk Forening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Alle som har bestilt Seglutgaven, og forhåndsbetalt, for henting på Statsarkiv eller biblioteker sør for Nordland kan hente i dag.Har du bestilt for henting på vårt kontor i Øvre Slottsgate 2 B i Oslo, kan du lese mer om når boka kan hentes på vår hjememside http:\\www.genealogi.no Jan MyhrvoldNorsk Slektshistorisk Forening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.