Gå til innhold
Arkivverket

[#80813] Bladet ' Det beste' Reader`s digest. Fra 1944-1948 Artikkel søkes


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

I årene mellom 1944- 1948 stod det en artikkel i bladet ! 'Det Beste' ( Readers digest )om en svensk professor i hjertekirurgi som het Clarence Crafoord. Min mor så den artikkelen og kontaktet professoren i Stockholm og ble operert for hjertet i 1948 .Uten operasjon hadde hun ikke overlevd.Derfor er jeg interessert i nettopp den artikkelen.Er det noen som har gamle 'Det Beste som kan se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Wikipedia:'Det Beste er den norske utgaven av det amerikanske månedsmagasinet Reader's Digest. Reader's Digest ble grunnlagt av Lila Acheson Wallace og Dewitt Wallace i 1922. Den norske utgaven kom i 1947.'Vet du om det var norsk, svensk, engelsk eller annen utgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Takk skal du ha!Jeg har funnet mange artikler om Crafoord på nettet,men det er nettop denne artikkelen som han skrev i ' Det Beste' eller som er skrevet om denne hjerteoperasjonen han utførte i Stockholm,jeg er på jakt etter.Det er sikkert noen samlere som har svenske( eller norske blader) fra denne perioden. Fra Oktober 1944 - juli 1948 for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.