Gå til innhold
Arkivverket

[#80842] Hva har presten forsøkt å skrive eller skrevet her ?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Det midterste ordet er vel 'Nieder' - Niederösterreich er en region i Østerrike. Er ikke sikker på forbokstaven i det første ordet, men videre ser det ut som '...ozwald(e)'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Ved søk i kart over Niederösterreich er det eneste som ligner stedet som heter St. Oswald. Spørsmålet er om presten har vært tunghørt eller ihvertfall ikke så kjent med geografien i Østerrike.mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Mange takk skal dere ha :-)Dette KAN stemme. Innførselen er fra 1947 og fra Lillehammer, så det er nok fullt mulig at presten hadde problemer med litt 'fremment' språk og skrivemåteDa får jeg sende en forespørsel til en jeg kjenner litt i Wien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nei da Per, ikke 'tungt for det' i ordets rette forstand, men kanskje litt 'dårlig øre' bevisst eller ubevisst for tysk språk etter 5 års krig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kan like østerisk formalitet og høflighet noen ganger jeg :-) Her fikk jeg svaret:Sehr geehrter Herr Wangenteen!Ich denke, ich weiß es, aber ich muß es erst überprüfen.Ich melde mich! Wird einige Tage dauern.Mit besten Grüßen aus Wien,xxxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.