Gå til innhold
Arkivverket

[#80851] Amund Pedersen og Kari Tronsdatter på Knøsen i Vaaler, Hedmark.


Gjest Mogens Pagh
 Del

Recommended Posts

Gjest Mogens Pagh

Er der nogen, som kan hjælpe med et opslag i bygdebok for Vaaler, Hof, Hedmark ?Jeg er interesseret i oplysninger om Amund Pedersen, Knøsen, som giftede sig 13. marts 1747 med Kari Tronsdatter Eldset - og deres ophav.De fik børnene Tron f. 1752, Sigri f. 1755, Peder f. 1758, Pernille f. 1762, Knud f. 1766 og Amund f. 1771.Ved nogen, om Knøsen stadig eksisterer ?Venlig hilsen Mogens Pagh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Først - Knausen er en gard også i dag.Jeg kan finne ut en del om disse, men har ikke noe ferdiglaget. Det vil derfor ta en del tid. Foreslår at du tar kontakt med meg på e-post: akom(at)broadpark.noEr også litt nyskjerrig på hvordan du fant ut at Peder Amundsen (som du spurte etter i et annet tema) er fra Knausen i Våler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mogens Pagh

Jeg siger tusind tak for dit tilbud og kontakter dig.Den rigtige familie blev fundet via et skifte, hvor jeg ikke havde forventet at finde det.Venlig hilsen Mogens Pagh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.