Gå til innhold
Arkivverket

[#80865] S&F;Vik, Arnafjord, Nese: Hvem var Aamund og Botolv Nese og deres koner, ca 1700


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

innlegg 2 vedr Randi Åmundsdatter;'Gards- og ættesoge for Vik i sogn (2008) finner jeg Anders Botolvson (1688-) under Nese side 367, plass 15.De var husmannsfolk. Randi var kanskje fra lnr 62 Alrek(side 391-392).Anders var i 1701 dreng i Røyrvik. Han var fra soknet, men foreldre ikke identifisert. Barn Amund 1735-1803 (note lnr 42 side 356) Brita 1738 (plass 6 Nese).'Jeg finner ikke denne familien i databasen www.leegenalogy.net noe sted.Vites det noe mer om denne familien, altså de på Alrek lnr 62?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Eg finn heller ikkje noko om denne fam på leegenalogy.net, Arnfrid. Anders og Randi finn du på Nese, husmenn, 0-13.I Ættebokji frå 2008, Løpenr 62, står det: Eigaren, sorenskrivar Viborg, i 1710 skøytte bruket til Amund Andersen. (Født og død: Ukjent). Var på bruket i 1711, 18 og 24. I 1711 kone og 2 barn. Kanskje var dette Amund Rinde frå Feios f. ca 1686. Amund d. trulig føf 1727. Same den ukjente kona hans; d. før 27. 4 personar kan væra ongane deira: Gunnar f. 1704, Johannes f. 1707, Endre f. 1714 og Steinvor. Pluss også dtr Randi i innlegg nr 76.Det er dette forfattaren Gudmund Balvoll skriv på s. 391-392.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Matrikkelen for 1664 og 1668 gir for det meste svarene vedr både Anders og Randis foreldre, så jeg skriver det slik, men med forbehold. Mor til Randi er imidlertid fortsatt ukjent. Slektsboken er nå for det meste ferdig når det gjelder min morfars slekt.Takk for all hjelp.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.