Gå til innhold
Arkivverket

[#80874] Else Cathrine Riegels, Kongsberg. Hvem var foreldrene?


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Hei BjørgJa dette har jeg funnet tidligere. Else Cathrine gifter seg 26 des. 1816 m/Ole Svendsen, hun er oppført med alder 34 år. Se nr. 6 - høyre side: LenkeHun skal være født ca 1782, men har dessverre ikke klart å spore henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Harald Linde-Nielsen

Andreas Riegels giftet seg med Anna Hermine Mogensdatter Bentzen i Skien 3. jan 1776. Lenke. død 19. april 1811. Sjekk kildene da jeg ikke har kontrollert mot kirkebok. Altså ikke sikkert de bodde på kongsberg da Else ble født (om hun er deres ekte barn da)Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Maya Lillemoen

Beklager sen tilbakemelding. Fadderne ved Olava Katarinas dåp finner jeg en person Ole Koth som interessant, han var gift med Maria Sophia Riegels, men det gir meg dessverre ikke svar på hvem foreldrene var. Har sjekket skifte og boka om Risør slegter men finner ingen. Tusen takk for at dere har gjort disse oppslagene for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei Maya, jeg har et forslag som kanskje kan føre frem. På statsarkivet ligger kommunikantlister for Kongsberg. Alle skulle gå til alters to ganger i året fra de ble konfirmert. Det er meget mulig at Elsa Cathrine de første årene gikk til alters sammen med sine foreldre og søsken. Litt arbeid er det å bla igjennom listen, men det lar seg gjøre :)Ellers har jeg lett i de papirene jeg har etter Else Cathrine uten å finne noe mer. Det eneste er at hun 6.5.1809 var fadder for en søster av min tip-tip-oldefar, men jeg kan ikke finne noen familiekobling her :(mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.