Gå til innhold
Arkivverket

[#80876] Ole Blixaas Stadsbygd 1692-1769


Gjest ole-jacob jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest ole-jacob jorsett

var en stor mann i bygda - stadig cautionist når ekteskap ble inngått. Men hvem var han gift med?? jeg har sett både Kari og Karen - kanskje begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ole Blixaas og Kari døper datteren Anne 12 juli 1722: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16162&idx_id=16162&uid=ny&idx_side=-30>LenkeOle og Kari Blixaas døpr sønnen Ole 30 juli 1724: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Anne 29 sept 1726: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Anne 6 juni 1729: LenkeOle og Kari Blixaas døpte sønnen Ole 8 okt 1730: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Marite 16 april 1733: LenkeOle og Kari Blixaas døper datteren Kari 28 jan 1742:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Kari og Karen ble bruk om hverandre om samme person i 'min del' av Sør-Trøndelag og Nordmøre. Det er skrevet gode bygdebøker for Stadsbygd hvor det kan være flere opplysninger å hente.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ole-jacob jorsett

Takk for all hjelp - hun var altså en av de mange Olsdøtre.. og Ole Blixaas vokste opp på Helset - spør jeg dumt hvis jeg lurer på Helset/Blixaas?? er ikke lokalkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Handeland

Ole Jakop : Helset ligger på Stadsbygd,Sør Trøndelag i nærheten av Reinsklosteret og Rissa.Se på kart på Gule sider.Innholdet i Barb,s cd på linken ovenfor er korrekt.Barb bor på Route 66 og er svigermor til en ekte prins, så Rasmus har vel Kongelige etterkommere der i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.