Gå til innhold
Arkivverket

[#80879] Foreldrene til Mari Gullbransdt. født i 1707 fra Eidskog i Hedmark


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute.Jeg har lenge forsøkt å finne data på Maris foreldre som skal hete: Gullbrand Andersen og Mali (Mari) Hansdt. Gullbrand er så langt jeg har fått rede på født ca 1629 og døde i 1719. Mali født ca 1649, døde i 1738. Ut fra alderen på disse to i forhold til datterens fødselsdato (1707) gjør at disse datoene ikke stemmer. For øvrig var Mari gift med Ole Henriksen, født i 1702 på Vinger. Hun var hans kone nr 2, første var Marte Johannesdt. Kan noen hjelpe meg med de riktige data?Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Gulbrands dødsfall 1719 finnes ikke i kirkeboka for Vinger sogn. Mali/Mallenes alder ved død 89 år må være feil. Hennes sistefødte Mari 1707, skulle da tilsi at Mali/Mallene var 58 år. Her er det nok oppgitt altfor høy alder ved hennes død. Mali/Mallene ble begravet ved Midtskoug kirke 15/11 1738. Ole Eriksen var døpt i Vinger kirke 17/12 1702. Hans far Henrik Hansen var av den finske slekta Valkoinen i Vastadberget under Skansgården i Vinger. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.