Gå til innhold
Arkivverket

[#80886] Gunnulf Kittelsen Smedal 1872-1955


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

Hei Gunnulf Kittelsen Smedal f:1872 d:1955. Jeg lurer på om han har noen tilknytning til Den 'kjente' Smedalslekten som seg ser at du var interessert i. Gunnulf K. Smedal er i følge Kirkebøker døpt i 1872 og bosted er da oppført som Subø. Foreldrene er trolig: ketil Sigurdson og Anne Gunnulfsdatter. Gunnulf K. Smedal giftet seg med Torbjørg Sveinungsdatter. De bosatte seg på Bringa der alle Barna er født. Min mor har ikke så mange opplysninger om sin morfar, annet enn at hun ikke tror at søskenflokken var så stor. Dersom dere har opplysninger som kan hjelpe meg videre i letingen er jeg takknemlig for det.Med vennlig hilsen Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Hei Aslak,Kjetil Sigurdsson Sneie, 1822-1889, fikk barn Ingebjørg, f. 1851, med Gunhild Halvorsdtr. Kolasveiv.Han giftet seg med Anne Gunnulvsdtr. Juvik, 1844-1888. De fikk barna:1. Sigurd, f. 1869 på Møsstrond, Vinje. Utvandret til USA 18912. Gunnulv, f. 1872 på Øverbø, Åmotsdal, Seljord.Gunnulv giftet seg 1897 med Torbjørg Sveinungsdtr. Bringa. De fikk barna:1. Anne f. 1897 på Bringa2. Åse, f. 1898 på Åkre3. Hæge, f. 1901 på Viusvål4. Jon, f. 1904 på Bringa5. Bergit, f. 1904 på Bringa6. Kjetil, f. 1910 på Bringa.Alt i henhod til bygdebok SELJORD V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.