Gå til innhold
Arkivverket

[#80895] Pott og anker


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

I eit brev datert 'Tronhiem den 9. Septembr. 1773' frå 'Bang paa Biskop Gunneri wegne' står det m.a.:'- - Kirkerne her i Byen har fastsat som en Regel 34 Communicanter for 1 potte nyt maal eller 68 for 1 Kande, hvorefter der da bliver 1088 Communicanter om en Anker Wiin, -- 'I følgje oppslagsverk Lenke er ein anker lik 40 pottar, men det ser ut til at Bang har rekna 32 pottar på ein anker (sidan 32*34=1088).Er 'En potte nytt mål' større pottar enn dei vanlege pottane på 0,96 liter - eller har Bang rett og slett rekna feil?Eller er det eg som tullar med potten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Knut!Nei du har rett, 1 Kande = 2 Potter = ca. 2 liter, 1 Anker = 40 Potter.1088 er vel helst transkripsjonsfeil, eller at Bang har skrive feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Han har rekna med litt svin, men han har gjort meir feil med rekninga, M. Bang. For det skal gå 6 anker i eit oksehovud. Eg lastar opp heile brevet, for dei som er interessert. Kopien er merka med talet 178 og overskrifta Pro Memoria (dette kom ikkje med på scanninga). Den er nok henta frå prostearkivet, men den er ikkje merka med nøyare referansar. Om Misjonskollegiet hadde noko å innvende, veit eg ikkje.

bilete10055.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.