Gå til innhold
Arkivverket

[#80898] Folketellingene 1875 og 1885 i OSLO


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

HeiAlt er vel ikke lagt ut der?? Det er flere personer jeg ikke finner på verken 1875 og 1885 selv om jeg positivt vet at de bodde i Oslo på de tidspunktene, bl.a ved hjelp av kirkebøkene.Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I databasen bygd på folketelling 1875 for Kristiania er det med 77 676 personer. Det offisielle folketallet er 77 091.De bevarte listene fra folketellingen 1885 for Kristiania er ferdig registrert. Databasen bygd på registreringsarbeidet har 131578 personposter. Statistikken sier at Kristiania i 1885 hadde 130 027 innbyggere. Det er derfor ikke grunn til å regne med at det er tapt lister fra denne tellingen for Kristiania.Min konklusjon er at tellingene slik de nå er presentert på nett må antas å være komplette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

HeiTakk for svar, jeg synes det er merkelig, da flere deler av familien har døpt barn på det årstallet, bodd på Kampen før 1885 og etter 1885, konf. dåp, konfirmasjoner, ekteskap osv. Det gjelder 10 ulike personer, som jeg etter flere ulike stavemåter ikke finnes i 1885 folketelling men derimot i kirkebøkene. Men er det slik så er det slik.Takk for svaret ihvertfall.mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.