Gå til innhold
Arkivverket

[#80934] Lenke-lim inn.


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Kan noen hjelpe meg med to problemer jeg har? Vedr. folketelling: Jeg får opp folketellingene, men kan ikke søke etter fornavn-etternavn-kjønn m.v. Da får jeg melding: Dette webområde kan ikke vises i Internet Explorer. Du kan prøve : Diagnotiser ev. mer informasjon. Har prøvd dette, men kommer ikke videre! Min LapTop på samme bredbånd virker som den skal med hensyn til søking. Vedr. kopiering av kirkebøker: Ønsker å kopiere en enkelt person's dåp f.eks. inn i et skriverprogram (slektbok). Jeg greier å kopiere hele siden, men ønsker bare en enkelt utvalgt! Venter på hjelp! Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Til det siste: Det er bare mulig å lagre hele bilder, men har du et fotoredigeringsprogram på din PC, kan du deretter beskjære og redigere bildet som du vil.Til det første: Problemet skyldes antakelig en lokal innstilling på din PC, uten at jeg kan hjelpe deg noe nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg kan svare på det andre spørsmålet ditt: om å kopiere fra en kirkebokside.Ta [ctrl] og [prt sc] når du står på kirkeboksiden. Åpne programmet Paint og lim inn ved å trykke [ctrl] og [v]. Nå ser du kirkeboksiden du kopierte legge seg i Paint. Velg beskjær og 'ram inn' det du vil ha igjen av bildet. Trykk Beskjær og bildet blir redusert til det du har rammet inn'¨. Lagre bildeutsnittet som jpg-fil og lagre det i bildekatalogen din.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.