Gå til innhold
Arkivverket

[#80966] Hjelp til å finne event. slekt i Canada.


Gjest Inger-Johanne Indrestrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Knut Johan Høyvik f. 14.sept.1900, reiste til Canada 13.juli 1925 iflg. emigrasjonslista over Ålesund.Hvor slo han seg ned, ble han gift, har han etterkommere?Takknemlig for all hjelp.mvh Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Finner en Knut Johan Nilson Hovik på Ancestery Her bor han i Seattle Washington state:Name: Knut Johan Nilson Hovik [Knut Hovik] Age: 29 Birth Date: 14 Sep 1900 Birth Location: Skodje, Norway Arrival Year: 1929 Issue Date: 21 Sep 1929 State: Washington Locality, Court: Seattle, District Court Title: Naturalization Records of the U.S. District Court for the Western District of Washington, 1890-1957 Description: Declarations of intention, 1927-1938, #31801-33400 Series: M1542 Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Ostrem

U.S. Naturalization Record: Knut Johan Nilsen Hoyvik, f 14 sep 1900, Skodje, Norway. Oppga at han ikke var gift og ikke hadde noen barn. Signert Seattle, 19 mars 1938.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Takk for hjelpen til deg også Sigurd. Selv det kan ha skjedd endel fra 1938 og til han døde i 1983, må jeg vel kanskje bare regne med at jeg ikke finner tremenninger på den greina.Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Ostrem

Antar at du kan bestille hans death dertificate, der burde det jo fremgå dersom det var noen etterkommere.I 1930 finner jeg ham forresten i King County, Washington State. Han bor da alene. Occupation: Blacksmith.I 1939 reiser en person ved navn Knute Hovik (38 år), f. Skodje, fra Bergen til New York. Hans sivilstatus er oppgitt som S (Single). Occupation: Ship's Engineer.I 1946 reiser en person ved navn Knut Johan Hovik (46 år) fra Gøteborg til New York. Hans bosted er er oppgitt som '815, Dexter, Seattle, Washington.' Det ser ut som han reiser alene. Han er imidlertid oppgitt med status M (Married). Kanskje han ble gift en gang mellom 1939 og 1946? (Muligheten for at M er feil kan imidlertid ikke utelukkes, det hender med jevne mellomrom at feilinformasjon ble registrert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Igjen må jeg få si tusen takk til dere som hjelper meg, og spesielt for henvisningen til den lenken. Knut og far var søskenbarn, men de hadde minst 4 andre felles søskenbarn som også havnet i Seattleområdet. Nå har jeg allerede funnet tre av giftermålene, det er jo så vansklig når kvinnene skifter navn. Men i kveld har dere gitt meg ny glød med å finne slekt. Så TUSEN TAKK.Inger-Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.