Gå til innhold
Arkivverket

[#80971] James Albert Norup' 2. ekteskap mellom 1893-1900. Når/hvor?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

James Albert (f. 1862 i Drøbak) ble enkemann i 1893 (Garnisonsm. 320/3). Han var da bosatt i Toftes gate 53, Kristiania, samme adr. som står i FT 1900. Ved FT 1900 var han gift med Josefine Elisabet f. 12.08.1861 i Oslo. Dette er etter det jeg kan se, den eneste familien Norup i Oslo på det tidspunkt. Ved en flytting i 1910 oppgis Josefine til å være f. 12.08.1860 i Oslo og med etternavn Johannesen Norup.Sammen med familien ved FT 1900 bor også enken og fattigunderstøttet Elisabet Olsen, f. 1829 i Sverige. Jeg trodde dette kunne være moren, men ved FT 1875 og 1885 står hun oppført som gift med Anders Gustav og ingen barn.Jeg søker James Albert' og Josefine' vielsesdato/sted, og hvor hennes dåpsinnførsel finnes. Vielsen er derfor den viktigste som kan bekrefte hvem Josefine var.Jeg har sjekket vielser for Garnisionsm., Domkirken og Paulus, men kan selvfølgelig ha oversett noe.Har forøvrig det jeg trenger om James' 1. ekteskap og hans barn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.