Gå til innhold
Arkivverket

[#80989] Er dette bilde fra Frognerseteren 1943?


Gjest Stian Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Ludvigsen

Jeg har et fotoalbum fra 1943, og der er det en serie bilder jeg ikke klarer å identifisere. Synes selv det kan ligne litt på Frognerseteren, men jeg er usiker. Håper noen kan hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte dette. Hvis det ikke er Frognerseteren hadde jeg blitt veldig glad hvis noen vet hvor bildene er tatt.Kan også opplyse om at det er en tysk soldat som tjenestegjorde i Horten som er fotografen.Mvh. Stian Ludvigsen

bilete10074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Ludvigsen

Hei Tom! Takker for bilde av Frognerseteren. Byggestilen er jo lik, 'dragestil'. Når jeg ser bilde du har lagt ut, synes jeg det er store forskjeller til bilde jeg har. Den store pipa til venstre er ikke på mitt bilde blant annet. Tak og konstruksjon ser også ulikt.Jeg hadde vært meget glad hvis noen kan hjelpe meg å finne ut hvilken sted det kan være. Jeg legger ut et bilde til fra samme sted.Mvh. Stian

bilete10079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Både jeg og min bedre halvdel er helt sikker på at dette er Frognerseteren. Vi har begge vært der mange ganger fra vi var en neve stor.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Dette bildet er av min oldemor Anne Hellene Richardsen Holli sammen med sin søster Lina og mannen Richard Helgesen. Det skal være tatt utenfor Frognerseteren etter det jeg er blitt fortalt. Jeg syns bare det er så mye mer trær enn på de andre bildene. Oldemor døde i 1917 så det må være tatt tidligere.

bilete10089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morten undseth

Mht til de to første bildene, det er stor sansynlighet at det er Frognerseteren.det ovenfor er tvilsomt om er samme sted, det står også turisthotel på skiltet til venstre for granenbak bilen, navmet på stedet står over, men det klarer jeg ikke å tyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Ludvigsen

Jeg synes byggestilen ligner på Frognerseteren, men byggningsmassen passer ikke overens. Er det mulig at Frognerseteren har vært så totalt ombygget?Kan det være det gamle Bolkesjø Turisthotell? Det ble revet i 1978 og var bygget i dragestil.Se vedlagt bilde av Bolkesjø Turisthotell.Mvh. Stian

bilete10090.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Ludvigsen

Takker for bilde Mariann, dette bekrefter med 100% sikkerhet at bilde nr. 1 og 3 er Bolkesjø. Her stemmer byggningsmassen, tak, og piper. Vinkelen er identisk med bilde nr. 3. Takk takk, nå ble jeg skikkelig glad:)Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.