Gå til innhold
Arkivverket

[#81027] Leter etter Asta Anette Andersen


Gjest Knut Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Nilsen

Hei. Leter etter en Asta Anette Andersen, født 11.4.1889, Kampen Oslo. Hun er registrert i folketellinga for 1900 boende i Strandgaten 17 i Horten. Hun skal - i 1922/23 ha emigrert til Usa eller Canada.Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut når hun dro og hvor hun dro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Tror du hun kan ha kommet tilbake og blitt i Horten? På Gravminner fant jeg en Asta f. 11.04.1889 gravlagt i Horten: 1827776 Asta Snekkestad 1104 1889 1812 1978 002 03 007 Nykirke Horten Horten Send korrigering1827777 Gustav Snekkestad 2908 1884 2103 1940 002 03 007 Nykirke Horten Horten Send korrigering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er Gustavs dåp i 1884: Vestfold fylke, Nykirke i Borre, Ministerialbok nr. III 1 (1878-1896), Fødte og døpte 1884, side 15. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Nilsen

Hei Anne Lise og Anne. Slik jeg leser dette så er Asta Anette og Gustav gift i 1923 i Borre i Vestfold. De har senere tatt etternavnet Snekkestad. Kan det være et gårdsnavn/Stedsnavn?Så kommer det store sp.målet - hadde de noen barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Lenken i (7) til Gustavs dåp ble visst feil - prøver på nytt: Vestfold fylke, Nykirke i Borre, Ministerialbok nr. III 1 (1878-1896), Fødte og døpte 1884, side 15. Permanent sidelenke: LenkeKnut, hvis du ser på forlovernes navn ved vielsen, kan det være søsken av Gustav.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til spørsmålet om de hadde barn (8). Om du søker i DIS Gravminner på etternavnet Snekkestad, kan det være at noen av de du finner er etterkommere etter Gustav og Asta. [url="http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fy>http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fyI det minste vil du ha bestemte fødselsdatoer å lete etter. Så blir det å bla seg gjennom kirkebøker fra aktuelle områder.. Om ikke kirkebøkene er lagt ut ennå, kan en jo rette en forespørsel til kirkekontorene i Borre, Nykirke, Horten og kanskje andre kan være aktuelle.Om de dro til USA/Canada, så er det vel en folketelling i USA i 1930, men jeg vet ikke om den er digitalisert. Jeg har dessverre ikke Ancestry-abonnement, men det kan hende noen her i forumet kan finne noe til deg.Jeg har søkt på Familysearch-Pilot på Snekkestad og Gustav Christensen uten å få treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ring krk.kontoret og be om namn på festar på grava til Asta, det kan jo vera at vedkommande er i live, sjølvom det byrjar verta nokre år sidan 1978.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.