Gå til innhold
Arkivverket

[#81031] Hjelp til oppslag i bygdebok for Kyrkjebø og Lavik, Sogn og Fjordane, Bjordal


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til oppslag på gården Bjordal.Den 4de juli 1830 giftet Brite Jensdtr. Bjordal seg med Amund Torstensen Østerbø. Ved vielsen er brudens far oppført som Jens Olsen Bjordal, og brudens alder er 25 år.I 1801 finner jeg en Jens Olsen gift med Sophie Andersdtr. på gården Bjordal, men jeg klarer ikke å finne at de fikk. noen datter Brita. Jeg har notert Ragnhild Kjellsdtr. som mor med spørsmålstegn bak i en gammel notisbok, men jeg vet ikke hvor dette kommer fra.Jeg prøver altså å finne hvem som var foreldrene til Brithe, og hvor de eventuelt kom fra.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

På gården Bjordal er disse brukere Jens Olsen Lunde Balestrand 1760-1844 og Ragnhild Kjeldsdtr. Brattland 1769-1859, de får en datter Brita 1804, som blir gift til Østerbø. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen. Da var notatet mitt korrekt. Jeg får prøve om jeg kan finne henne døpt i kirkebøkene.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Dette var ein klinsj ser det ut for, men kort fortalt så vat Jens Olsen fra Våtevik i Fjærland og dei flytta til Bjordal i 1805. År 1799 Kyrkje Vigselsdato 1.11.1799 Namn Jens Olss. Ragnilde Kieldd. Bustad Våtevik Våtevik Bustad i prestegjeld Balestrand Balestrand Yrke ungkar pike Fødselsår 1769 1779 Alder 0 0 Fødd i prestegjeld Balestrand Balestrand Fødestad Våtevik Våtevik Ekteskapsnr. 1 11803 Kyrkje Fødselsdato .. Dåpsdato 24.4.1803 Førenamn Britha Etternamn Jensd. Ekte (e) - uekte (u) e Far Jens Olss. Far's bustad Våtevik Far's yrke Mor Ragnielde Kieldd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.