Gå til innhold
Arkivverket

[#81035] farfar


Gjest Birger haglund
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger haglund

leter etter nicolay haneborg som står oppført som far til Peder Kaurin Pedersen(f.23.7.-15 i Kr.sand)ved dåpen i tveit kirke 10.10.-15. Denne opplysningen var helt ukjent for meg inntil nyss. Har søkt på navnet å fikk 511 treff på nicolay, men ingen i sammenheng med haneborg. Ser i 'ligninga' at det er mange med dette navnet som er bosatt på østlandet, og at to er å finne på lundsiden ved Kr.sand. Men før 'æ' går til det skritt og kontakte dem vil 'æ' prøve og få hjelp fra dere. Håper dere vil være meg behjelpelig med denne 'nøtta' På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Birger, legger bare til linken til Klokkerboka!Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Kristiansand, Klokkerbok nr. B 21 (1914-1923), Fødte og døpte 1915, side 35. Permanent sidelenke: Lenkehilsen Egil S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Birger: Her har du nok blingsa!Nicolay Haneborg er far til han som står under Peder Kaurin; Arvid Nicolay H.Peder Kaurins far er jo Reinhardt Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger haglund

Der står det oppført at sjøm. Nicolay Haneborg er far, og at H. Gunnhilde Olsen står som mor. Problemet mitt er at H. Gunnhilde Olsen giftet seg i Boston, U.S.A. i 1907 med Reinhart Pedersen og at hun 'plutselig' bruker pikenavnet Olsen ved min fars dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Nicolai Haneborg er faren til 145) Arvid Nicolai H. Faren til Peder Kaurin, Reinhardt Pedersen og moren Gunhilde står oppført i samme rubrikk. Se øverst på siden, så ser du at farens navn er skrevet først. :-)Mvh Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger haglund

Tusen takk!!!!!! Så ble det oppklart, og takk for det. Litt merkelig måte og skrive det inn på, men ved nærmere øyensyn ser jeg at det er et og på linjen mellom far og mor til barnet. Senere (ca. 5 år etter) giftet H.Gunnhilde seg med Ole Næset som min far senere tok navnet etter (1943). Reinhart døde i 1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger haglund

Vil takke alle dere som var så elskverdig og bidra med innlegg etter min søken etter farfar. Her gjelder det å lete med 'lys og lykte' Nå kan æ slappe av. Trodde all verden var gal,men her var det ekte saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.