Gå til innhold
Arkivverket

[#81038] Gunhild Olsen, Heddal, Telemark og Anton Hansen


Gjest Tommy Spjøtvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg har problemer med å finne ut av Gunhild Olsen og Anton Hansen som har fått sønnen Andreas som de døper i Hol, Buskerud i 1901. I FT.1900 under gården Frekene står det 'kone av 3' på Gunhild. I kirkeboken ved Andreas sin dåp står det 'Fraskilt kone' på Gunhild...I Heddal kirkebok finner jeg noen kandidater døpt i 1855. Bl.a. datter'n til Ole Ellefsen som giftet seg i 1880 med Kittil. De dra til Amerika året etter. Kan det være at dette er min tippoldemor Gunhild som dro og kom alene tilbake og slo seg sammen med Anton Hansen? Eller er dette feil?Når det gjelder Anton er det en del flere kandidater spredd over det meste av Østfold.FT1900: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f00618&gardpostnr=144#nedre>LenkeHol kirke 1901:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

'Anm. ved barnets mor. Begge er anmeldt og dømt for Concubinat. Hendes 3de Leiermaal med 2 Personer.'Elles er mora 45-46 år ved fødselen, faren 17 år yngre.Andres er 'uægte' fødd. Foreldra er altså ikkje gifte, noko som ikkje samsvarar med oppgåva i folketeljinga 1900 frå garden 'Fekene'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.