Gå til innhold
Arkivverket

[#81044] Ole Abrahamsen f. ca 1780 på Lund - Overhalla (Kolvereid?)


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Knut Skorpen

Det kan gjerne vere han, ja. Eg ser dei bur på 'Aas'. Mortina var ei tid tenestejente på 'Pladsen Aasen under Kongsmoen' i Foldereid. kanskje 'Aas' og 'Pladsen Aasen' er same plassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Du har nok rett når du les Aar. Ser forresten også sonen Jacob f. 1806: Lenke. Vi ser at det var Marta som kom frå År. Takk for hjelp med leiting og lesing!Er det nokon som har sett spor av Ola før 1806 - eller som kan finne kva år han flytta frå Marta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Ole Abrahamsen står nevnt under Aar, at han giftet seg med Martha og om de to barna. Det står at han var inderst på Aar, og senere på Sauråsen. Under Sauråsen står det at en enke Ingeborg Rolandsdtr kom til Sauråsen fra Kongsmoen 8.12.1834. og noen år senere kom også enkemann Ole Abrahamsen Aar til Åsen, kanskje for å losjere.Det står ingen steder noe om når han ble født eller hvor han kom fra.Den eneste Ole Abrahamsen jeg vet om er han som ble født på Staven i Namdalseid i 1782. Men det er vel vanskelig å finne ut om det er samme person.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Det er vel denne du fann, Anne: Lenke Takk for den, sjølv om det var ikkje så mange opplysningar der. Eg har forgjeves leita etter konfirmasjon; eg finn han heller ikkje i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.