Gå til innhold
Arkivverket

[#81045] Repvåg, Finnmark. Markus Edvin Eidesen, f. 04 jan 1887, Kårvik, Lenvik, Troms


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

Markus Edvin Eidesen, f. 04 jan 1887 i Kårvik i Troms, flyttet til Finnmark. Flytteattest datert 28.02.1913, til Tana i Finnmark. og skal ha blitt gift med Kristine (ukjent etternavn)i 1916 i Repvåg i Finnmark.Har anene til Markus, men ikke noe på Kristine? Har heller ikke navn på barn (sensitivt, barn som fortsatt lever). Familien ble evakuert til Tromsø-traktene i 1944-45.Noen som sitter på info om dette parret? Sensitiv info, og min E-post er: bijensse at online dot no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Mange takk Odd Villy. Etter at jeg la innlegget ut, så fant også jeg Einar f.02.08.16, samt en pike Ingeborg f. 13.08.18. Ved dåpen til det første barnet er etternavnet hennes, som du skriver, Gundersen. Ved dåpen til det andre barnet er etternavnet Johansen.I den FT.1900 lenka som du har lagt ved, så kan begge etternavnene være aktuelle!Derfor skulle det vært interessant å finne vielsen til Markus og Kristine, som det sies var i 1916 (Repvåg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Ved konfirmasjonen til Kristine Johanne i 1911 så bruker hun Gundersen. Hun er uekte født og faren er: Johan Gundersen. Så... begge etternavnene ved barnefødslene, kan forsvares!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Odd Villy (2) Du løste problemet der ang. hvor Kristine var fra. Etter kontakt med familien, så stemmer det at hun var fra Ramfjorden innenfor Tromsø.Jeg er fortsatt interessert i om det er noen som har tilgang til dokumenter som viser når og hvor Markus og Kristine ble gift rundt 1915-16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geir Wulff

Ifølge fødselsregisteret for Nordkapp ble Markus Edvin Eidesen og Kristine Johanna Gundersen gift i 1915 eller 1916 (begge år oppgitt) i Tromsøysund. Ved henvendelse til kirkekontoret vil eksakt dato kunne oppgis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.